A magyarországi golfpályák kapacitásának csupán töredékét használja ki a közönség. A sport itthon még kevéssé ismert, a szakértők a golfturizmus fellendítésében látják a helyzet megoldását, mellyel már rövid távon is jelentősen bővíteni lehetne a forgalmat - írja a Világgazdaság.
Játékonként átlagosan 40 euróért mintegy 20-25 ezer vendégjátékot értékesítenek turistáknak a jelentősebb magyarországi golfpályákon. A golfturisták az egyéb szolgáltatásokkal együtt évi 3-4 millió eurót hagynak az országban, ezen felül még a belföldi golfturizmusból származó évi 500-600 ezer eurós bevétellel számolhatnak a pályákat üzemeltető cégek. Az így kialakult 1-1,2 milliárd forintos éves bevétel pedig nem mondható jelentősnek, figyelembe véve, hogy több mint egy tucat golfpálya van már Magyarországon, melyek nagyjából fele 18 lyukú.
Az elmúlt tíz év kudarcaiból tanulva új stratégiát dolgozott ki a Magyar Golf Szövetség. A mindössze 20-25%-os kihasználtsággal működő 18 lyukú, akár milliárdos beruházási összegeket is felemésztő pályák helyett először kisebb, 3, 6 esetleg 9 lyukú gyakorlóközpontokat létesítenének az ország további 20-30 településén.
Ettől a lépéstől a szakértők azt várják, hogy a pályák gazdaságosabban tudnak működni a jövőben, így a szolgáltatásaikat is olcsóbban tudják kínálni. Ennek köszönhetően több turista is fog érdeklődni az itteni golfozási lehetőségek iránt, és a hazai közönség számára is megfizethetőbbek lesznek az olcsóbb tagsági- és napidíjú golfpályák.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház