A magyarországi golfpályák kapacitásának csupán töredékét használja ki a közönség. A sport itthon még kevéssé ismert, a szakértők a golfturizmus fellendítésében látják a helyzet megoldását, mellyel már rövid távon is jelentősen bővíteni lehetne a forgalmat - írja a Világgazdaság.
Játékonként átlagosan 40 euróért mintegy 20-25 ezer vendégjátékot értékesítenek turistáknak a jelentősebb magyarországi golfpályákon. A golfturisták az egyéb szolgáltatásokkal együtt évi 3-4 millió eurót hagynak az országban, ezen felül még a belföldi golfturizmusból származó évi 500-600 ezer eurós bevétellel számolhatnak a pályákat üzemeltető cégek. Az így kialakult 1-1,2 milliárd forintos éves bevétel pedig nem mondható jelentősnek, figyelembe véve, hogy több mint egy tucat golfpálya van már Magyarországon, melyek nagyjából fele 18 lyukú.
Az elmúlt tíz év kudarcaiból tanulva új stratégiát dolgozott ki a Magyar Golf Szövetség. A mindössze 20-25%-os kihasználtsággal működő 18 lyukú, akár milliárdos beruházási összegeket is felemésztő pályák helyett először kisebb, 3, 6 esetleg 9 lyukú gyakorlóközpontokat létesítenének az ország további 20-30 településén.
Ettől a lépéstől a szakértők azt várják, hogy a pályák gazdaságosabban tudnak működni a jövőben, így a szolgáltatásaikat is olcsóbban tudják kínálni. Ennek köszönhetően több turista is fog érdeklődni az itteni golfozási lehetőségek iránt, és a hazai közönség számára is megfizethetőbbek lesznek az olcsóbb tagsági- és napidíjú golfpályák.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








