3 °C Budapest

Szép számok az európai autópiacon - Jön még zuhanás?

2010. február 16. 16:58

Tavaly év vége után csökkenő mértékben ugyan, de folytatódott az európai autópiac dinamikus bővülése idén januárban. Sok európai országban kétszámjegyű az újautó-eladások bővülési üteme, azonban intő jel, hogy a legnagyobb európai autóértékesítési piacon, Németországban csökkentek az eladási számok.

12,9%-kal több újautót helyeztek forgalomba az elmúlt hónapban az Európai Unióban és az EFTA-országokban 2009 januárjához képest - derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss statisztikáiból. Ezzel együtt már nyolcadik hónapja tart az európai újautópiac bővülése az előző év azonos havi adataihoz viszonyítva.

Hogy milyen mély is az autópiaci válság Európában, mi sem szemlélteti jobban annál, hogy az előző évhez viszonyított magas januári bővülési mutató ellenére a 2010. év eleji eladások 17,3%-kal maradtak el a 2008 januárjában regisztrált értékektől.

A Credit Suisse szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy komoly piaci visszaesés következhet, ahogy a kormányzati roncsautó-prémium programok Európa-szerte befejeződnek - írja a Wall Street Journal. Erre példaként Németországot hozzák fel a szakértők, ahol tavaly ősszel a program berekesztése mellett döntött a kormányzat. Ennek egyik következményeként az elmúlt hónapban 4,3%-os csökkenés volt tapasztalható a német újautópiacon.

Más országokban azonban továbbra is bővül a piac. A legnagyobb fellendülés Portugáliában tapasztalható, ahol az előző év januárjához képest a múlt havi bővülés 62,1%-os volt. A nagyobb piacok közül Olaszországban 30,2%-kal, az Egyesült Királyságban 29,8%-kal, Franciaországban pedig 14,3%-kal bővültek az eladások.

A legnagyobb visszaesés Romániában következett be a vizsgált időszakban, a visszaesés 84,6%-os volt, de Magyarországon is tetemes, 54,6%-os zsugorodást könyvelhettek el a piaci szereplők. Ezzel Románia után hazánkban volt 2010 januárjában a legjelentősebb visszaesés az egész unió területén.

A márkákat tekintve az elmúlt hónap nyertese a Renault volt az európai porondon. A francia autógyár a tavalyi katasztrofálisan rossz éve után az idei év első hónapjában 60%-os bővülést produkált, összesen 115 655 új Renault-t helyeztek forgalomba. Az előző év januárjához képest szintén jelentősen, 18%-kal bővültek a másik nagy francia autógyár, a Peugeot-Citroën eladásai is.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Korábban: 812 milliárdot bukott a Renault 2009-ben!

A legnagyobb európai autógyár, a Volkswagen-csoport összesen 223 767 autót adott el 2010 januárjában, ami 11,6%-os bővülésnek felel meg a vizsgált időszakban. A csoport növekedése főként a Skodának és a Volkswagennek volt köszönhető. A csoport prémium kategóriás autóiból, az Audikból 0,7%-kal kevesebbet adtak el idén januárban 2009 januárjához képest.

Az Audihoz viszonyítva a BMW-nek jobban szaladt a szekere az előző hónapban, kerek 5%-kal tudták bővíteni az eladásaikat. Míg az új Mercedesek forgalomba helyezése jelentősen (15%-kal) visszaesett 2009 januárjához képest - szól az ACEA EU és EFTA országokra vonatkozó statisztikája.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 13. szombat
Luca, Otília
50. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?