A General Motors mai bejelentése szerint a következő öt évben 11 milliárd eurót terveznek az európai Opel/Vauxhall részlegbe fektetni, az ehhez szükséges pénzt azonban 8300 munkavállaló bérén próbálják megspórolni. Ezzel 2012-re lehet először profitábilis a vállalkozás.
Az amerikai autógyár azt is bejelentette, hogy formálisan is benyújtotta kérelmét a német kormánynak a 2,7 milliárd eurós kormányzati hitelből való részesülésért. De nem csak Németországtól, hanem az összes ország kormányától segítséget vár a cég, ahol gyárai vannak, így Nagy-Britanniától, Ausztriától, Spanyolországtól, de Lengyelországtól és Magyarországtól is.
Az Opel szakszervezetei több dolgot is kifogásoltak a GM tervei közül, köztük az Antwerpen-i gyár bezárását is - írja a Financial Times.
Az auditorok szerint az üzleti terv pénzügyileg alátámasztott, és sikerekkel kecsegetető. Az elbocsátásra váró 8300 európai munkavállaló közül 7 ezret a gyártósorok mellől, 1300-at pedig az adminisztrációról küldenek el.
Nick Reilly, az Opel/Vauxhall vezérigazgatója szerint az Opel likviditása jelenleg elegendő a gyártás zavartalan folytatásához, sőt a tervek szerint ha kellő állami támogatást kapnak, 1 milliárd eurót környezetbarát motorok fejlesztésére költenek, hogy Európa vezető nagyhatalmai legyenek ebben a szegmensben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








