Ambiciózus tervekkel állt elő a McLaren autógyár, amely a száguldó cirkuszban versengő járgányokhoz hasonló ismertséget kíván kivívni a tervezés alatt álló utcai elektromos autóinak. A T.27-es modell világverő terveinek megalkotásában sokat segítettek a Forma-1-ben már kipróbált mérnökök tapasztalatai.
A gyártó bejelentése szerint egy teljesen új városi elektromos kisautó létrehozásán dolgoznak, mellyel egyértelműen a piacvezető pozíciót kívánják megcélozni. A tervezésben részt vesz a Forma-1-es istállónál korábban jó szolgálatot tette Gordon Murray és csapata, valamint a Zytek Automotive.

A sportkocsik után az új szegmensben is az élre tör a McLaren (Forrás: Which magazin)
A célkitűzés egyértelmű: kompromisszumok nélkül megalkotni a világ leghatékonyabb elektromos autóját. A papíron már felvázolt ívek szerint a háromüléses modell kisebb lesz mint a Smart, de nagyobb belső térrel rendelkezik majd.
Az első mintadarabok bemutatására 2011 februárjában kerülhet sor, a teszteket követően indulhat majd a sorozatgyártás. Becslések szerint a fejlesztési költségek elérik a 9 millió fontot, de a modell teljes életciklusára (a fejlesztésektől a használatig) vetített károsanyag-kibocsátás 27 %-kal alacsonyabb, mint amire a versenytársak képesek.
Az építés során minden olyan eddigi tapasztalatot felhasználnak, amely elősegíti a hatékonyság növelését. Ilyenek a felhasznált anyagok minősége és tömege, a biztonsági követelmények, az útfekvés, a felhasznált anyagok minősége, valamint a légellenállási mutatók.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


