A főváros belső negyedeire 400-800 forintos behajtási, úgynevezett dugódíjat javasol 2012-től a Főmterv Zrt. által vezetett bizottság - írta a Világgazdaság.
A várakozások szerint a dugódíjnak köszönhetően napi 60-110 ezerrel kevesebb autó közlekedne a belváros útjain, ami javítaná a levegő minőségét. A terv ezzel párhuzamosan figyelmet fordít a közösségi és kerékpáros-közlekedés fejlesztésére is.
Más szakértők szerint is szükség lenne a forgalom csillapítására, viszont úgy vélik, a főváros jelenlegi helyzete és szerkezete aligha nyújt erre lehetőséget. Egyrészt fejleszteni kellene a tömegközlekedést, visszaállítani a belvárosi villamosokat és korszerűsíteni az elővárosi közlekedést. Másrészt a fővárosi úthálózat is alkalmatlan: sok ember számára a belvároson át történő autózás nem luxus, hanem kényszer, ha Pestről Budára akarnak eljutni. Harmadrészt pedig a díjfizetés is nehézkes lenne, mivel az kizárólag elektronikusan képzelhető el.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








