A főváros belső negyedeire 400-800 forintos behajtási, úgynevezett dugódíjat javasol 2012-től a Főmterv Zrt. által vezetett bizottság - írta a Világgazdaság.
A várakozások szerint a dugódíjnak köszönhetően napi 60-110 ezerrel kevesebb autó közlekedne a belváros útjain, ami javítaná a levegő minőségét. A terv ezzel párhuzamosan figyelmet fordít a közösségi és kerékpáros-közlekedés fejlesztésére is.
Más szakértők szerint is szükség lenne a forgalom csillapítására, viszont úgy vélik, a főváros jelenlegi helyzete és szerkezete aligha nyújt erre lehetőséget. Egyrészt fejleszteni kellene a tömegközlekedést, visszaállítani a belvárosi villamosokat és korszerűsíteni az elővárosi közlekedést. Másrészt a fővárosi úthálózat is alkalmatlan: sok ember számára a belvároson át történő autózás nem luxus, hanem kényszer, ha Pestről Budára akarnak eljutni. Harmadrészt pedig a díjfizetés is nehézkes lenne, mivel az kizárólag elektronikusan képzelhető el.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


