A megváltozott világpiaci helyzet és az értékesítés Európa-szerte tapasztalt drasztikus visszaesése miatt a Magyar Suzuki Zrt. termelését a szűkülő gépjárműpiachoz igazítva, létszámleépítésre kényszerül. A globális recesszió által előidézett helyzetben a Magyar Suzuki Zrt. döntései elsősorban a vállalat pénzügyi stabilizációjára és a lehető legtöbb munkahely megmentésére irányulnak.
A világméretű pénzügyi és gazdasági válság, valamint a piaci feltételek romlása következtében a Magyar Suzuki Zrt. értékesítési darabszámai drasztikusan csökkentek, így a kereslethez alkalmazkodva a termelés csökkentése vált szükségessé. A pillanatnyi előrejelzés szerint a jövő évi gyártási terv egyelőre 210 ezer gépkocsi, ez azonban a 2009-es értékesítési eredmények függvényében változhat. A helyzet minél pontosabb értékelése és az optimális döntések meghozatala érdekében a következő hónapokban a Magyar Suzuki Zrt. kiemelt figyelemmel kíséri a piaci fejleményeket, és gyártási tervét havonta felülvizsgálja.
2008. december 8-tól a gyártás visszatért a kétműszakos munkarendhez. Ez egyelőre ideiglenes megoldás, ami az év végi leállásig lesz hatályban. 2009. január 5-étől a klasszikus ötnapos, kétműszakos-kétcsoportos munkarend lép érvénybe. A megváltozott munkarend bevezetésének következtében a vállalat 1200 fős létszámleépítésre kényszerül.
A Magyar Suzuki Zrt. az elbocsátások feltételrendszerét az Üzemi Tanáccsal egyeztetve alakította ki. A felmondásokkal kapcsolatos információkat a vállalat először azokkal a dolgozókkal osztja meg, akiket az intézkedés érint. Az elbocsátás részletes kritériumrendszeréről a Magyar Suzuki Zrt. kizárólag a belső dolgozói tájékoztatást követően ad ki részletes információkat.
A vállalat, számos más nemzetközi piaci szereplőhöz hasonlóan, nehéz döntések meghozatalára kényszerül. A Magyar Suzuki Zrt. számos olyan változtatás bevezetését tervezi, amelyeknek elsődleges célja a pénzügyi stabilitás fenntartása, illetve minél több munkahely és beszállítói kapcsolat megőrzése.
A költségtakarékossági intézkedések további elemeként a vállalat racionalizálja a közlekedésre vonatkozó támogatásait is. Az elmúlt években a Magyar Suzuki Zrt. - saját döntése alapján - hozzájárult a 30 kilométernél távolabbi településekről közlekedő dolgozók munkába jutásához. Tekintettel a kialakult helyzetre, a Magyar Suzuki Zrt. a továbbiakban csak a gyár 30 kilométeres körzetében tudja üzemeltetni buszjáratait.
A Magyar Suzuki Zrt szükségesnek tartja, hogy az alábbiakban cáfoljon néhány olyan sajtóban megjelent, megerősítetlen információt, amelyek alaptalanok, és csorbítják a vállalat jó hírét, jóllehet a vállalat és az Üzemi Tanács között december 4-én megkezdett egyeztetések a csoportos leépítésről még folyamatban vannak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Azoknak a munkavállalóknak a száma, akik az Üzemi Tanáccsal folytatott egyeztetés megkezdése óta önként távoztak a vállalattól, összesen kettőszázegy. Ezek a dolgozók 2009. február 18-ig járó átlagos munkabérüket és béren kívüli juttatásaikat kapták meg, továbbá az év végi prémiumot is. A hatályos magyar törvények értelmében a Magyar Suzuki Zrt. az önkéntesen távozók állampolgárságát nem hozza nyilvánosságra.
Azok a dolgozók, akik maradni kívánnak, ám a buszjáratok hatósugarának szűkítése megnehezíti számukra a munkába járást, az érvényben lévő belső vállalati szabályzatnak megfelelően hozzájárulást kapnak, aminek a segítségével elérhetik a munkásbuszok lakóhelyükhöz legközelebb eső megállóját a 30 kilométeres körön belül.
A Magyar Suzuki Zrt. dolgozóit folyamatosan tájékoztatja a változásokról. A közvélemény számára a felmondások részleteinek vállalaton belüli közzétételét követően ad további tájékoztatást.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








