Nem hiába, a válság itthon is egyre több dolgot érint. A jövő évre tervezett közlekedési kiadások hatodát elvonná a kormány, így az autópályákra ugyan lesz pénz, a vasútra viszont kevesebb jut - írja a Népszabadság.
Az eredeti terv szerint 260 milliárd forint lett volna, viszont az új becslések szerint 223 milliárdot szán a kormány a közlekedési fejlesztésekre. A legnagyobb mértékben a MÁV-Start lesz érintett.
Ennek az egyik következménye, hogy a MÁV-Start 2009-ben is veszteséggel gazdálkodik majd, a hiány pedig nagyjából megegyezik majd a megszorítások miatt elvont összeggel, vagyis 30 milliárd forint lesz. Emellett a MÁV személyszállító cége a tervezettnél kevesebbet költ majd járművei fejlesztésére.
A közutak fenntartására a 63,3 milliárd forint helyett csak 57,3 milliárd jut, de az elvonás az utak állapotán kevéssé lesz mérhető. A kormány egyedül a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére szánt összeget nem csökkenti. Az autópálya beruházásokra továbbra mindössze 18 milliárd forint jut majd.
Kevesebb lesz viszont az új vonat, 2009-ben 26 új Flirt villamos, 8 dízel Desiro motorvonat, és 8-9 orosz motorvonati betétkocsi áll szolgálatba a vasúton. Nem halaszthatják tovább ugyanakkor a száz személyvagon felújítását és vizsgáztatását. Az elővárosi közlekedés fejlesztésére szánt emeletes motorvonatok beszerzése viszont évekig nem kerülhet napirendre.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


