Nem hiába, a válság itthon is egyre több dolgot érint. A jövő évre tervezett közlekedési kiadások hatodát elvonná a kormány, így az autópályákra ugyan lesz pénz, a vasútra viszont kevesebb jut - írja a Népszabadság.
Az eredeti terv szerint 260 milliárd forint lett volna, viszont az új becslések szerint 223 milliárdot szán a kormány a közlekedési fejlesztésekre. A legnagyobb mértékben a MÁV-Start lesz érintett.
Ennek az egyik következménye, hogy a MÁV-Start 2009-ben is veszteséggel gazdálkodik majd, a hiány pedig nagyjából megegyezik majd a megszorítások miatt elvont összeggel, vagyis 30 milliárd forint lesz. Emellett a MÁV személyszállító cége a tervezettnél kevesebbet költ majd járművei fejlesztésére.
A közutak fenntartására a 63,3 milliárd forint helyett csak 57,3 milliárd jut, de az elvonás az utak állapotán kevéssé lesz mérhető. A kormány egyedül a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére szánt összeget nem csökkenti. Az autópálya beruházásokra továbbra mindössze 18 milliárd forint jut majd.
Kevesebb lesz viszont az új vonat, 2009-ben 26 új Flirt villamos, 8 dízel Desiro motorvonat, és 8-9 orosz motorvonati betétkocsi áll szolgálatba a vasúton. Nem halaszthatják tovább ugyanakkor a száz személyvagon felújítását és vizsgáztatását. Az elővárosi közlekedés fejlesztésére szánt emeletes motorvonatok beszerzése viszont évekig nem kerülhet napirendre.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








