8 °C Budapest

Magyarok álmodták meg az új Mercedest!

Pénzcentrum
2008. szeptember 24. 10:21

A Mercedes-Benz 2009 januárjában vezeti be a piacra a Mercedes GLK-t. A nagyszabású bemutatón egy speciális installácóban lesz látható a legújabb szériaautó. Ennek apropójából a Mercedes autók gyártója, a Daimler AG, idén tavasszal 6 európai ország, nemzetközileg is elismert design-iskoláját kérte fel arra, készítsék el saját installációjukat. Franciaország, Olaszország, Németország, Spanyolország valamint Svájc mellett Magyarországról, sőt egész Kelet-Európából egyedüliként a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet (MOME) kérték fel a design-versenyre.

Mivel a pályázat multidiszciplináris, így kerültek a tíz főből álló csapatba a formatervezőkön túl animációs és építész területről is hallgatók, illetve tanárok - mondta Püspök Balázs, a projekt vezetője, a MOME Formatervező Tanszékének adjunktusa.. - A pályázat lényege az volt, hogy a Mercedes GLK-t egy vizuális térbe álmodjuk meg. Meglehetősen nagy szabadságot engedtek a pályázóknak, az egyetlen kikötés az volt, hogy az installáció olyan jellegzetes legyen, akárcsak a Mercedes GLK maga.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem csapatának speciális kiállítási tervében a virtuális és fizikai tér kapcsolódik össze. Céljuk, hogy aki ebbe a térbe belép, egy valóságnak hitt álomba csöppenjen. A projekt szponzoraként, a Visual Power nyújtott technikai segítséget a különböző effektekhez, interaktív animációkhoz, melyek szintén erősítik az álomhatást. A magyarok installációjában a Mercedes GLK körül cikázó hatalmas fémvázakon áttetsző vásznakat feszítettek ki. Ezekre a vásznakra, valamint magára az autóra vetítik az interaktív animációt. A kiállítóteret körülvevő paravánoknak is aktív szerepet szánt a MOME tervezőcsapata, tipografikus kompozíciókkal, idézetekkel teszik még hangsúlyosabbá az álom illúzióját.

A magyar design-csapat meghívása már önmagában is nagy elismerés, a legjobb installációért járó pénzjutalom mellett azonban a győzelemmel kivívott nemzetközi rang is igen jelentős, így érthető, hogy a MOME tervező csapata nagy reményekkel indul a 2008. szeptember 23-i versenyen Stuttgartban. A pályázat eredményhirdetését követően 2008. október 10-én a design-versenyen induló alkotásokat Milánóban is kiállítják. A győztes installációt 2009 januárjában tekintheti meg a nagyközönség.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem