A Mercedes-Benz 2009 januárjában vezeti be a piacra a Mercedes GLK-t. A nagyszabású bemutatón egy speciális installácóban lesz látható a legújabb szériaautó. Ennek apropójából a Mercedes autók gyártója, a Daimler AG, idén tavasszal 6 európai ország, nemzetközileg is elismert design-iskoláját kérte fel arra, készítsék el saját installációjukat. Franciaország, Olaszország, Németország, Spanyolország valamint Svájc mellett Magyarországról, sőt egész Kelet-Európából egyedüliként a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet (MOME) kérték fel a design-versenyre.
Mivel a pályázat multidiszciplináris, így kerültek a tíz főből álló csapatba a formatervezőkön túl animációs és építész területről is hallgatók, illetve tanárok - mondta Püspök Balázs, a projekt vezetője, a MOME Formatervező Tanszékének adjunktusa.. - A pályázat lényege az volt, hogy a Mercedes GLK-t egy vizuális térbe álmodjuk meg. Meglehetősen nagy szabadságot engedtek a pályázóknak, az egyetlen kikötés az volt, hogy az installáció olyan jellegzetes legyen, akárcsak a Mercedes GLK maga.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem csapatának speciális kiállítási tervében a virtuális és fizikai tér kapcsolódik össze. Céljuk, hogy aki ebbe a térbe belép, egy valóságnak hitt álomba csöppenjen. A projekt szponzoraként, a Visual Power nyújtott technikai segítséget a különböző effektekhez, interaktív animációkhoz, melyek szintén erősítik az álomhatást. A magyarok installációjában a Mercedes GLK körül cikázó hatalmas fémvázakon áttetsző vásznakat feszítettek ki. Ezekre a vásznakra, valamint magára az autóra vetítik az interaktív animációt. A kiállítóteret körülvevő paravánoknak is aktív szerepet szánt a MOME tervezőcsapata, tipografikus kompozíciókkal, idézetekkel teszik még hangsúlyosabbá az álom illúzióját.
A magyar design-csapat meghívása már önmagában is nagy elismerés, a legjobb installációért járó pénzjutalom mellett azonban a győzelemmel kivívott nemzetközi rang is igen jelentős, így érthető, hogy a MOME tervező csapata nagy reményekkel indul a 2008. szeptember 23-i versenyen Stuttgartban. A pályázat eredményhirdetését követően 2008. október 10-én a design-versenyen induló alkotásokat Milánóban is kiállítják. A győztes installációt 2009 januárjában tekintheti meg a nagyközönség.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


