Magyarok álmodták meg az új Mercedest!

Pénzcentrum
2008. szeptember 24. 10:21

A Mercedes-Benz 2009 januárjában vezeti be a piacra a Mercedes GLK-t. A nagyszabású bemutatón egy speciális installácóban lesz látható a legújabb szériaautó. Ennek apropójából a Mercedes autók gyártója, a Daimler AG, idén tavasszal 6 európai ország, nemzetközileg is elismert design-iskoláját kérte fel arra, készítsék el saját installációjukat. Franciaország, Olaszország, Németország, Spanyolország valamint Svájc mellett Magyarországról, sőt egész Kelet-Európából egyedüliként a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet (MOME) kérték fel a design-versenyre.

Mivel a pályázat multidiszciplináris, így kerültek a tíz főből álló csapatba a formatervezőkön túl animációs és építész területről is hallgatók, illetve tanárok - mondta Püspök Balázs, a projekt vezetője, a MOME Formatervező Tanszékének adjunktusa.. - A pályázat lényege az volt, hogy a Mercedes GLK-t egy vizuális térbe álmodjuk meg. Meglehetősen nagy szabadságot engedtek a pályázóknak, az egyetlen kikötés az volt, hogy az installáció olyan jellegzetes legyen, akárcsak a Mercedes GLK maga.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem csapatának speciális kiállítási tervében a virtuális és fizikai tér kapcsolódik össze. Céljuk, hogy aki ebbe a térbe belép, egy valóságnak hitt álomba csöppenjen. A projekt szponzoraként, a Visual Power nyújtott technikai segítséget a különböző effektekhez, interaktív animációkhoz, melyek szintén erősítik az álomhatást. A magyarok installációjában a Mercedes GLK körül cikázó hatalmas fémvázakon áttetsző vásznakat feszítettek ki. Ezekre a vásznakra, valamint magára az autóra vetítik az interaktív animációt. A kiállítóteret körülvevő paravánoknak is aktív szerepet szánt a MOME tervezőcsapata, tipografikus kompozíciókkal, idézetekkel teszik még hangsúlyosabbá az álom illúzióját.

A magyar design-csapat meghívása már önmagában is nagy elismerés, a legjobb installációért járó pénzjutalom mellett azonban a győzelemmel kivívott nemzetközi rang is igen jelentős, így érthető, hogy a MOME tervező csapata nagy reményekkel indul a 2008. szeptember 23-i versenyen Stuttgartban. A pályázat eredményhirdetését követően 2008. október 10-én a design-versenyen induló alkotásokat Milánóban is kiállítják. A győztes installációt 2009 januárjában tekintheti meg a nagyközönség.

Több ezer magyar szülő rontja el így a gyerekét: vigyázz, nehogy elkövesd ezt a hibát

Mi, magyarok nem vagyunk a toppon, ha pénzügyi tudatosságról van szó, pedig fontos lenne, hogy jó példával járjunk gyermekeink előtt is.

Ismét zsebbe kell nyúlnia a magyar szülőknek: súlyos kiadás vár rájuk a következő hónapokban

Az infláció miatt a szülőknek a zsebpénz politikájukat is át kell gondolniuk, hiszen minden drágul, így bizony a zsebpénzt is emelni kellene.

Ők azok, akik a válságból is profitálnak: keveseknek jön be, de nagyot kaszálnak majd

Pistyur Veronika szerint a válságban erős üzleti tervek is születhetnek, hiszen jobban figyelünk, és reagálunk, mint akkor, ha kényelem van.

Rengeteg magyar kedvenc terméke tűnhet el a boltok polcairól: óriási a baj, ennek nem látni a végét

Papírhiány, munkaerőhiány, az adózási rend változása mind hozzájárul ahhoz, hogy egyre nehezebb kiadni könyveket.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. október 5. szerda
Aurél
40. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Pénzügyeink 5, 10 vagy 20 év múlva? Új konferencia ad teljes képet.
EZT OLVASTAD MÁR?