Vége a Volvónak? Ha nem hoz eleget, leépíthetik!

Pénzcentrum
2008. május 5. 15:00

A világpiacon túl sok féle autó van, a vevők száma azonban rohamosan csökken. Ma már nem a legjobb megoldás egy új autó piacra dobása, sőt, a gépjárműiparban dolgozók mind egyetértenek abban, hogy a gyengéknek mennie kellene, mivel az alacsony eladási szinttel csak többletköltségeket jelentenek a gyáraknak. Egy márkától viszont nem ilyen egyszerű megszabadulni...

Sokan vannak azon a véleményen, hogy a Fordnak ejtenie kellene a Mercury-t és a Volvót, bár kimondani még senki sem mondta ki. Egészen mostanáig, amikor egyre többen kezdik hangoztatni, hogy erre ténylegesen szükség lenne, az autógyárnak meg kellene szabadulnia a két márkától, ugyanis mind a kettő már csak erőlködik. A General Motors egyik alelnöke is ezt a véleményt hangoztatja, nem alaptalanul, a GM ugyanis már átélt egy ilyen helyzetet. 2005-ben vált nyilvánvalóvá, hogy a cég túl sok márkával rendelkezik, fontolóra kellett venni, hogy leépítsék azokat, amelyek nem teljesítenek az elvárásoknak megfelelően.

A korábbi divat, amikor szinten egymást érték az újonnan kiadott autók, már elmúltak, a csökkenő eladások közepedte a gyártóknak inkább azokra kell összpontosítaniuk, amelyek még képesek vonzani a vevőket, azoknak a modelleknek a gyártását pedig, amik csak döglődnek, egyszerűen meg kell szüntetni.

Az elmúlt 5 évben mind a Mercury, mind a Volvo eladásai 36 illetve 4 százalékkal estek. És még azután is, hogy a GM-nek sikerült leépítenie a veszteséges Oldsmobile részlegét, nem kevés ellenvéleménnyel mind a kereskedők, a vásárlók és az újságírók részéről is, számos olyan márka van, aminek ugyanerre a sorsra kellene jutnia.

Az alapvető probléma viszont, hogy nem könnyű egyszerűen megszüntetni vagy akár eladni egy márkát. A dolognak három akadálya is van. Egyrészt ezzel vevőket veszít a gyártó, másodsorban a kereskedőket is felbőszíti, harmadrészt pedig jelentős költségei vannak a munkavállalók elbocsátásának és a gyárépületek bezárásának is.

A bezárással a Mercury hívek nem lehet tudni, hogy melyik modellt fogják választani. Egyesek szerint a Lincoln egy alternatíva lehet, de az is lehet, hogy nagy részük átpártol egy másik gyártóhoz. Így még ha veszteséges is volt a részleg, a Ford eladások százezreitől vehet búcsút, amit a jelenlegi piaci helyzet közepedte nem biztos, hogy megtehet.

Ne maradj le a 10 millió forintos támogatásról!

Egyre több család igényli a babaváró hitelt. A termék népszerűsége nem véletlen, a feltételek teljesítése esetén ugyanis nem kell visszafizetni az akár 10 milliós támogatást. Külön ki kell emelni, hogy a babaváró program 2021 keretében felvett személyi hitel szabad felhasználású, azaz bármire elkölthető. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a babaváró hitelhez minden bank más feltételeket szab: például más az elvárt minimális jövedelem és a jövedelem terhelhetősége. A megújult Pénzcentrum babaváró hitel kalkulátor az aktuális banki feltételek alapján pontosan megmondja, melyik banknál milyen feltételekkel kaphatsz kamatmentes hitelt. Kalkulátorunkban egy kattintással megtudhatod, hogy a jövedelmed alapján mely bankoknál érhető el számodra a babaváró hitel. Ne maradj le a támogatásról, még akkor sem, ha nem tervezel gyereket, mert ügyesen befektetve még így is megérheti igényelni a babaváró hitelt. (x)

A Ford a múlt hónapban jelentette be, hogy megszabadult a Jaguártól és a Land Rovertől, összesen 2,3 milliárd dollárt ( kapott értük az indiai Tata Motorstól. Az Aston Martin-t pedig tavaly adta el. Ezzel a Volvo maradt az egyetlen modell a prémium autók közül. Az iparági megbecsülése nagyon jó, a vevők szeretik és a törésteszteken is nagyon jó eredményeket ért el. A feltételezéseket már mind a Ford, mind a Volvo kommentálta, a két fél összecsengő nyilatkozata alapján szó sincs a márka leépítéséről vagy eladásáról.

Az viszont tény, hogy a Volvo költségei viszonylag magasak és tervbe van véve ezeknek a csökkentése az autók még elegánsabbá tételével együtt. Így egyáltalán nincs szó arról, hogy eladnák a divíziót. Bár a BusinessWeek információ szerint már erre is születtek kommentárok, sokak szerint csak egyelőre nincs szó eladásról...

NAPTÁR
Tovább
2021. május 11. kedd
Ferenc
19. hét
Május 11.
Miskolc napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 10. 16:16