A világpiacon túl sok féle autó van, a vevők száma azonban rohamosan csökken. Ma már nem a legjobb megoldás egy új autó piacra dobása, sőt, a gépjárműiparban dolgozók mind egyetértenek abban, hogy a gyengéknek mennie kellene, mivel az alacsony eladási szinttel csak többletköltségeket jelentenek a gyáraknak. Egy márkától viszont nem ilyen egyszerű megszabadulni...
Sokan vannak azon a véleményen, hogy a Fordnak ejtenie kellene a Mercury-t és a Volvót, bár kimondani még senki sem mondta ki. Egészen mostanáig, amikor egyre többen kezdik hangoztatni, hogy erre ténylegesen szükség lenne, az autógyárnak meg kellene szabadulnia a két márkától, ugyanis mind a kettő már csak erőlködik. A General Motors egyik alelnöke is ezt a véleményt hangoztatja, nem alaptalanul, a GM ugyanis már átélt egy ilyen helyzetet. 2005-ben vált nyilvánvalóvá, hogy a cég túl sok márkával rendelkezik, fontolóra kellett venni, hogy leépítsék azokat, amelyek nem teljesítenek az elvárásoknak megfelelően.
A korábbi divat, amikor szinten egymást érték az újonnan kiadott autók, már elmúltak, a csökkenő eladások közepedte a gyártóknak inkább azokra kell összpontosítaniuk, amelyek még képesek vonzani a vevőket, azoknak a modelleknek a gyártását pedig, amik csak döglődnek, egyszerűen meg kell szüntetni.
Az elmúlt 5 évben mind a Mercury, mind a Volvo eladásai 36 illetve 4 százalékkal estek. És még azután is, hogy a GM-nek sikerült leépítenie a veszteséges Oldsmobile részlegét, nem kevés ellenvéleménnyel mind a kereskedők, a vásárlók és az újságírók részéről is, számos olyan márka van, aminek ugyanerre a sorsra kellene jutnia.
Az alapvető probléma viszont, hogy nem könnyű egyszerűen megszüntetni vagy akár eladni egy márkát. A dolognak három akadálya is van. Egyrészt ezzel vevőket veszít a gyártó, másodsorban a kereskedőket is felbőszíti, harmadrészt pedig jelentős költségei vannak a munkavállalók elbocsátásának és a gyárépületek bezárásának is.
A bezárással a Mercury hívek nem lehet tudni, hogy melyik modellt fogják választani. Egyesek szerint a Lincoln egy alternatíva lehet, de az is lehet, hogy nagy részük átpártol egy másik gyártóhoz. Így még ha veszteséges is volt a részleg, a Ford eladások százezreitől vehet búcsút, amit a jelenlegi piaci helyzet közepedte nem biztos, hogy megtehet.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Ford a múlt hónapban jelentette be, hogy megszabadult a Jaguártól és a Land Rovertől, összesen 2,3 milliárd dollárt ( kapott értük az indiai Tata Motorstól. Az Aston Martin-t pedig tavaly adta el. Ezzel a Volvo maradt az egyetlen modell a prémium autók közül. Az iparági megbecsülése nagyon jó, a vevők szeretik és a törésteszteken is nagyon jó eredményeket ért el. A feltételezéseket már mind a Ford, mind a Volvo kommentálta, a két fél összecsengő nyilatkozata alapján szó sincs a márka leépítéséről vagy eladásáról.
Az viszont tény, hogy a Volvo költségei viszonylag magasak és tervbe van véve ezeknek a csökkentése az autók még elegánsabbá tételével együtt. Így egyáltalán nincs szó arról, hogy eladnák a divíziót. Bár a BusinessWeek információ szerint már erre is születtek kommentárok, sokak szerint csak egyelőre nincs szó eladásról...
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








