Mint ismeretes, nem igazán megy az utóbbi időkben a legnagyobb amerikai autógyártóknak, akiket távol-keleti versenytársaik folyamatosan szorítanak vissza saját piacukon is. A Ford és a General Motors eddig már több mint 70 ezer munkahelyet volt kénytelen megszüntetni, mostanra pedig minden jel arra utal, hogy a Daimler Chrysler sem lesz kivétel...
Egy éve még úgy tűnt, hogy a Chrysler megtalálhatja a kiutat, néhány új modellje és erős motorjai ugyanis elnyerték a vásárlók tetszését, az üzemanyagárak szárnyalása azonban halálos ítéletként érkezett. A piac átalakulása ellenére a gyártó nem változtatott stratégiáján, így egyre több modell maradt eladatlan, mely meg is látszik a 2006-os év pénzügyi adatain.
A készleteket csak hatalmas kedvezményekkel lehetett elfogadható szintre szorítani, ez azonban a jövedelmezőség rovására ment. A bejelentett átszervezés következtében szakértők szerint akár 10 ezer állás is veszélyben foroghat. (2001-ben több mint 26 ezer dolgozójától vált meg a cég.)
Az elbocsátásokkal párhuzamosan a gyártókapacitás is csökken majd, valamint előtérbe kerülhet a minőség kínos kérdése, mely területen a távol-keleti gyártók rendre megszégyenítik amerikai versenytársaikat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








