Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) összeállítása szerint tavaly 15,365 millió új személyautó kelt el, ami 0,7 százalékos emelkedést jelent 2005-höz képest.
Amíg a növekedés kontinentálisan és a régi EU-tagoknál is 0,7 százalék volt tavaly, addig az új tagállamokban eladott 740 ezer személyautó 2,2 százalékkal, 16 ezer darabbal több, mint tavaly.
Az előrejelzéseknek megfelelően az áfaemelés híre tavaly év végén alaposan megdobta az évek óta stagnáló legnagyobb piacot: a németek a megszokott havi negyedmillió helyett decemberben 303 ezer új személyautó vettek, ami 17,7 százalékos növekedés, ám éves szinten csak 3,8 százalékos volt a bővülés mértéke, ami összese 3,468 millió darabot jelent. A gyorsulás ideiglenes, és inkább csak előre hozott vásárlásoknak köszönhető. Mint az már egy éve ismert volt 2007. január elsejétől a németeknél 15 százalékról 19 százalékra emelkedett az általános forgalmi adó. A kisebb munkanélküliség, a csökkenő üzemanyagárak és a kereskedői kedvezmények is jelentősen növelték a forgalmat, mely idén várhatóan 3,3 millió autó lesz - írja a Népszabadság.
A többi nagy európai piacon, az Egyesült Királyságban 2,345 millió új autó kelt el, ami 3,9 százalékos, a Franciaországban eladott 2 millió darab 3,3 százalékos visszaesést jelent. Olaszországban 2,237 millió új személyautót helyezetek forgalomba, ami 3,7 százalékkal több, mint 2005-ben. A legdrágább piacon, Dániában tavaly 156 ezer új kocsi kelt el, ez 5 százalékos emelkedést jelent.
A növekedés mértékében a régi EU tagok között az 526 ezer darabos Belgium vezet 9,6 százalékkal, az újaknál és a kontinensen is Lettország 53,6 százalékos bővüléssel tartja a rekordot a 34,2 százalékos Litvánia és a 30,3 százalékos Észtország előtt. A továbbra is rohamtempóban bővülő balti államok piacai tavaly összesen 65 ezer új autó kelt el, ami az európai forgalom kevesebb, mint fél százaléka. Másfél százalékkal nőtt a lengyel piac, ahol tavaly 239 ezer új autót helyeztek forgalomba. Tavaly Magyarországon a JATO adatai szerint 179,8 ezer új személyautót és 20,2 ezer kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, ami az előbbi esetében 11 százalékos visszaesést, utóbbinál néhány darabos növekedést jelent.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza