Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) összeállítása szerint tavaly 15,365 millió új személyautó kelt el, ami 0,7 százalékos emelkedést jelent 2005-höz képest.
Amíg a növekedés kontinentálisan és a régi EU-tagoknál is 0,7 százalék volt tavaly, addig az új tagállamokban eladott 740 ezer személyautó 2,2 százalékkal, 16 ezer darabbal több, mint tavaly.
Az előrejelzéseknek megfelelően az áfaemelés híre tavaly év végén alaposan megdobta az évek óta stagnáló legnagyobb piacot: a németek a megszokott havi negyedmillió helyett decemberben 303 ezer új személyautó vettek, ami 17,7 százalékos növekedés, ám éves szinten csak 3,8 százalékos volt a bővülés mértéke, ami összese 3,468 millió darabot jelent. A gyorsulás ideiglenes, és inkább csak előre hozott vásárlásoknak köszönhető. Mint az már egy éve ismert volt 2007. január elsejétől a németeknél 15 százalékról 19 százalékra emelkedett az általános forgalmi adó. A kisebb munkanélküliség, a csökkenő üzemanyagárak és a kereskedői kedvezmények is jelentősen növelték a forgalmat, mely idén várhatóan 3,3 millió autó lesz - írja a Népszabadság.
A többi nagy európai piacon, az Egyesült Királyságban 2,345 millió új autó kelt el, ami 3,9 százalékos, a Franciaországban eladott 2 millió darab 3,3 százalékos visszaesést jelent. Olaszországban 2,237 millió új személyautót helyezetek forgalomba, ami 3,7 százalékkal több, mint 2005-ben. A legdrágább piacon, Dániában tavaly 156 ezer új kocsi kelt el, ez 5 százalékos emelkedést jelent.
A növekedés mértékében a régi EU tagok között az 526 ezer darabos Belgium vezet 9,6 százalékkal, az újaknál és a kontinensen is Lettország 53,6 százalékos bővüléssel tartja a rekordot a 34,2 százalékos Litvánia és a 30,3 százalékos Észtország előtt. A továbbra is rohamtempóban bővülő balti államok piacai tavaly összesen 65 ezer új autó kelt el, ami az európai forgalom kevesebb, mint fél százaléka. Másfél százalékkal nőtt a lengyel piac, ahol tavaly 239 ezer új autót helyeztek forgalomba. Tavaly Magyarországon a JATO adatai szerint 179,8 ezer új személyautót és 20,2 ezer kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, ami az előbbi esetében 11 százalékos visszaesést, utóbbinál néhány darabos növekedést jelent.

Ez kellett még a hosszú hétvége előtt: lehalt a fizetési rendszer, nehézkes a jegyvásárlás utazáshoz
Akadozik az OTP Simple kártyás fizetés a MÁV-alkalmazásban és az Elvira-rendszerben, a szolgáltató megkezdte a hiba elhárítását
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


