Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) összeállítása szerint tavaly 15,365 millió új személyautó kelt el, ami 0,7 százalékos emelkedést jelent 2005-höz képest.
Amíg a növekedés kontinentálisan és a régi EU-tagoknál is 0,7 százalék volt tavaly, addig az új tagállamokban eladott 740 ezer személyautó 2,2 százalékkal, 16 ezer darabbal több, mint tavaly.
Az előrejelzéseknek megfelelően az áfaemelés híre tavaly év végén alaposan megdobta az évek óta stagnáló legnagyobb piacot: a németek a megszokott havi negyedmillió helyett decemberben 303 ezer új személyautó vettek, ami 17,7 százalékos növekedés, ám éves szinten csak 3,8 százalékos volt a bővülés mértéke, ami összese 3,468 millió darabot jelent. A gyorsulás ideiglenes, és inkább csak előre hozott vásárlásoknak köszönhető. Mint az már egy éve ismert volt 2007. január elsejétől a németeknél 15 százalékról 19 százalékra emelkedett az általános forgalmi adó. A kisebb munkanélküliség, a csökkenő üzemanyagárak és a kereskedői kedvezmények is jelentősen növelték a forgalmat, mely idén várhatóan 3,3 millió autó lesz - írja a Népszabadság.
A többi nagy európai piacon, az Egyesült Királyságban 2,345 millió új autó kelt el, ami 3,9 százalékos, a Franciaországban eladott 2 millió darab 3,3 százalékos visszaesést jelent. Olaszországban 2,237 millió új személyautót helyezetek forgalomba, ami 3,7 százalékkal több, mint 2005-ben. A legdrágább piacon, Dániában tavaly 156 ezer új kocsi kelt el, ez 5 százalékos emelkedést jelent.
A növekedés mértékében a régi EU tagok között az 526 ezer darabos Belgium vezet 9,6 százalékkal, az újaknál és a kontinensen is Lettország 53,6 százalékos bővüléssel tartja a rekordot a 34,2 százalékos Litvánia és a 30,3 százalékos Észtország előtt. A továbbra is rohamtempóban bővülő balti államok piacai tavaly összesen 65 ezer új autó kelt el, ami az európai forgalom kevesebb, mint fél százaléka. Másfél százalékkal nőtt a lengyel piac, ahol tavaly 239 ezer új autót helyeztek forgalomba. Tavaly Magyarországon a JATO adatai szerint 179,8 ezer új személyautót és 20,2 ezer kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, ami az előbbi esetében 11 százalékos visszaesést, utóbbinál néhány darabos növekedést jelent.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








