Egyetért a szaktárca tervével a Magyar Autóklub és a Levegő Munkacsoport is. Eszerint bővülne a díjfizetésbe bevont úthálózat köre. Azt különösen támogatandónak tartják, hogy a nehéz-tehergépkocsik minden útvonalon a használattal arányos díjat fizessenek - írja a Világgazdaság.
A két szervezet további módosításokat szeretne, így például, hogy a jelenlegi autópályadíj helyett és a gépjárműadó részbeni vagy teljes eltörlésével minden személygépkocsira vessenek ki éves úthasználati díjat. Ennek összege a gépjárműadó és az éves autópályadíj együttes, csökkentett összege volna.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke szerint ezzel a lépéssel a belgiumi példát követnénk, ugyanis ott jövő év elejétől sztrádahasználati díjat vezetnének be minden, hazai és külföldi autós számára egyaránt.
A kezdeményezők szerint a változtatás miatt a személygépkocsi tulajdonosok terhei nem növekednének, miközben az állam több bevételhez jutna. Mindemellett a járművezetők jobb minőségű utakat használhatnának, s jelentősen csökkennének az adminisztráció és ellenőrzés költségei is.
A gazdasági tárca kommunikációs osztálya szerint ez azonban ellentmond a "használó fizet" elvének. A fő cél szerintük az, hogy a díjfizetés az úthasználattal arányos legyen, ugyanakkor az út elhasználódásáért leginkább felelős tehergépjárműveknek nagyobb arányban kell, hogy hozzájáruljanak az út fenntartásához
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Egyelőre csupán az elvek körvonalazódnak, melyekről a következő hónapban készülhet el a kormány-előterjesztés és a határozattervezet. Ezután kezdődhet el a közös GKM-PM-rendelet megalkotása, amely nevesíti a fizetős és a díjmentes útszakaszokat. A rendelet legkorábban 2007. április 1-jétől léphet hatályba.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Már a választók egyharmada sem szavazna a német koalícióra
- MK-elődöntő, kézi BL és városi rangadó Liverpoolban – sport a tévében
- Dől a pénz a Spotifyhoz
- Rengeteg külföldi szavazhat az önkormányzati választáson
- Új, hasznos funkciót hoz a Google a Chrome böngészőbe
- Itt a tervezet – sokakat érintő változás jöhet a magyar jogosítványoknál