Bár egyre több magyar boltban találkozhatnak a vásárlók úgynevezett önkiszolgáló pénztárakkal, egy friss felmérés szerint annyira nem kedveljük a robotkasszákat. Szívesebben állunk ahhoz a kasszához, ahol pénztárosok dolgoznak: vajon mi lehet a titkuk?
A bolti kereskedelemben viszonylag újnak mondható automatizált vásárlási élménnyel szemben a vevők döntő többsége (70%) továbbra is a szakavatott személyes segítségre szavaz az üzletekben - derül ki az Ipsos nemzetközi kutatásának eredményeiből. Tízből hárman (30%) azonban előnyösebbnek vélik a gépi támogatást.
Magyarországon még ennél is magasabb a személyes vásárlást igénylő emberek aránya, csupán minden hetedik ember állítja (13%), hogy inkább az automatizált megoldást részesítené előnyben. Ezzel az eredménnyel hazánkban messze a legnagyobb a személyes kiszolgálást igénylők aránya a vizsgált 24 ország közül.
Ugyanakkor a vásárlók kezdenek hozzászokni az önkiszolgáló pénztárak látványához is a boltokban, ez megint csak az automatizált megoldások térhódítása felé mutat. Ha a jövőben a pénztárak mellett még az okostelefonunkat is használhatnánk a megvásárolt áruk kifizetésére a boltokban, akkor még nagyobb lökést kaphat az automatizálás folyamata.
Itthon a Tescónál működik a rendszer
Magyarországon leginkább a Tesco vásárlói ismerhetik az okoskasszák működését. Az áruházlánc honlapjának tájékoztatása szerint jelenleg 38 áruházukban működik a rendszer, országszerte. Az áruházlánc elsőként egy budapesti üzletében vezette be a robotkasszákat, 2010 májusában.
Egy biztonságtechnikával, vagyonvédelemmel foglalkozó szakértő korábban azt mondta a Pénzcentrum.hu-nak, hogy ilyen kasszákat elsősorban nagyobb üzletekben, hipermarketekben lehet gazdaságosan működtetni, de sohasem zárható ki a rendszerből az élőmunka, azaz a személyes biztonsági felügyelet. Ha egy ilyen kasszarendszer beválik, akár 10-30 fő munkáját is helyettesítheti, így pedig akár 1-5 év alatt is megtérülhet a beruházás.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








