A kuponok menthetik meg a magyar plázákat?

Pénzcentrum
2012. október 25. 14:04

Az iskolakezdés sem lendített az augusztusi kiskereskedelmi forgalmon. Ugyanakkor az őszi időszakra előretekintve bizakodóak a bevásárlóközpontok üzemeltetői, kereskedelmileg aktívabb időszak elé nézünk, melyet követ a karácsonyi, kiemelt kereskedelmi tevékenység, közölte a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége (MBSZ).

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A KSH legfrissebb gyorsjelentése alapján augusztusban 2,4%-kal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, az üzemanyagtöltő állomások, valamint a bútor- és műszakicikk-üzletek eladásainak visszaesése játszott meghatározó szerepet. Ugyanakkor folytatódott a csomagküldő és internetes kiskereskedelem dinamikus növekedése.

A magas üzemanyagárak mellett is folytatódott az üzemanyagtöltő állomások forgalmának csökkenése, mely egybevág azzal a ténnyel, hogy az MBSZ statisztikái alapján egyre kevesebben érkeznek autóval a bevásárlóközpontokba, így a fogyasztói kosár értéke is csökken, mely a forgalom csökkenéséhez vezet.

Némi optimizmusra ad okot, hogy az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene - az élelmiszer árak 6,3 százalékos emelkedésével párhuzamosan - augusztusban bár 1,5%-kal mérséklődött, de az év első nyolc hónapjában stagnált az előző év azonos időszakához képest. A kiskereskedelmi forgalom az EU 27 tagállamaiban is stagnált, illetve csökkent. A kiskereskedelmi eladások az Európai Unió 27 tagállamában 2012 augusztusában stagnáltak, míg az eurózóna országaiban 1,3%-kal csökkentek az egy évvel korábbihoz viszonyítva.


Az európai unió országaiban megfigyelhető forgalmi adatok mellett megfigyelhető, hogy a nemzetközi nagy kereskedelmi láncoknál sincs expanzió, nem keresnek új telephelyeket, így a bevásárlóközpontok esetében nehezebb a bérbeadás. A kereskedelmi egységek optimalizálják üzleteiket, a gyengébben működőket bezárják és jelentősebb marketing tevékenységgel erősítik meglévő üzleteiket.

Figyelemre méltó a csomagküldő és internetes kiskereskedelem bővülés (46,6%), melynél nagy szerepet játszhat egyrészt a kuponos vásárlás egyre szélesebb térhódítása, másrészt a kedvezőbb árak és pl az ingyenes házhozszállítás. Napjainkban már az egyes üzletek kuponkínálata mellett számtalan szolgáltató (áram, bank) is ezzel a marketing eszközzel erősíti egyrészt a meglévő ügyfélkörét, másrészt a kedvezményekkel próbál úgy ügyfeleket megnyerni. Sok esetben a vásárló a bevásárlóközpontban megtekinti, kipróbálja a terméket, majd az interneten kedvezményesen megvásárolja."

 

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 27. szombat
Virgil
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?