Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
A magyar előfizetések 27 százaléka (2,7 millió eszköz) csatlakozott külföldi szolgáltató mobilinternet-hálózatára a tavalyi év harmadik negyedévében – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Mobilpiaci jelentéséből.
Az NMHH rendszeresen beszámolót tesz közzé a mobiltelefon-használati szokásokról, egyebek között a hanghívások és a mobilinternet külföldi igénybevételéről. A jelentés negyedéves idősorát vizsgálva megállapítható, hogy (a COVID időszakától eltekintve) évről évre több mobiltelefon előfizetést használnak külföldön. Az országon kívül használt mobilok száma erősen szezonális. A harmadik negyedévben, azaz a nyári szabadságok idején kiugróan magas, míg a téli időszakban alacsony. Az is kitűnik, hogy míg 2019-ig a külföldön hanghívást indító előfizetések száma volt magasabb, ezt követően már inkább a mobilinternetre csatlakozók voltak többen.
Az NMHH Internethasználói felmérése alapján 2024-ben a 16 éves vagy idősebb mobilhasználók 28 százaléka utazott az elmúlt 12 hónapban üdülés, munka vagy tanulás céljából olyan országba, ahol – az európai szintű szabályozásnak megfelelően – hazai tarifával használhatta mobilját (pl. európai uniós országok, Egyesült Királyság, Izland, Norvégia). A mobilhasználók 17 százaléka indított hanghívást a kedvezményes zónában, és 22 százalék használta a mobilinternetet. Érdekes, hogy ilyen esetben, bár a költségek a hazaihoz hasonlóak, az utazók többsége mégis kevesebbet mobilozik, mint otthon.
A kedvezményes zónán kívülre már kevesebben utaztak. A mobilelőfizetők 13 százaléka fordult meg ott, ahol már nem hazai tarifák alapján számláznak a mobilszolgáltatók. 8 százalékuk indított hanghívást és 8 százalék használta a mobilinternetet. A kétféle zónába utazók mobilhasználati arányai alapján elmondható, hogy elsősorban a mobilinternet használatát csökkentették a magasabb roamingköltségek.
A kedvezményes zónán kívüli roamingdíjak alapvetően magasak. Azonban a hazai szolgáltatók az előfizetési díjon felül fizetendő összegért kiegészítő roaming adatkeretet is kínálnak. Ezekkel az otthoninál drágábban, de legalább kiszámítható díjért lehet külföldön mobilinternetezni. Sok esetben ennél kedvezőbben lehet helyi előfizetést, esetleg bank vagy légitársaság online felületén eSIM-et vásárolni. A kedvezményes zónán kívül utazók előszeretettel éltek is ezzel, hiszen 47 százalékuk vásárolt már külföldi előfizetést az elmúlt 12 hónapban. Az ilyen szolgáltatások igénybevétele viszont már nem a hazai mobilszolgáltatók forgalmát gyarapítja.
Kutatás: a használt okostelefonok fogyasztói megítélése
Az okostelefon ma már nem luxuscikk, hanem a mindennapi élet elengedhetetlen eszköze. Ugyanakkor egy új telefon megvásárlása jelentős kiadást jelenthet a háztartások számára. Az elmúlt években éppen ezért egyre több szó esik az úgynevezett „refurbished”, azaz felújított, illetve az egyszerűen csak használt telefonok piacáról, amely sokak számára reális alternatívát kínálhat az új készülékekkel szemben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Figyelembe véve ugyanakkor, hogy az online piactereken rengeteg a megbízhatatlan eladó, illetve sok használt-elektronikai szaküzletben csak alig olcsóbbak a készülékek, mintha újonnan vásárolnánk azokat, felmerül a kérédés: valóban érdemes használt, felújított telefont vásárolni?
Vajon mennyire bíznak meg az emberek ezekben az ún. „refurbished” termékekben? Elterjedt megoldásnak számít ez ma Magyarországon? Milyen előítéletek, tapasztalatok, félelmek vagy pozitív élmények kapcsolódnak ehhez a piaci tendenciához? Hogy mindezt kiderítsük, a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem egy független, átfogó, közös kutatást indít. Az alábbiakban arra kérünk, töltsd ki kérdőívünket!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








