Túllépte a jogszerű termékmegjelenítés kereteit egy magánklinika szolgáltatásairól készült riport.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most zárult vizsgálata megállapította, hogy az eMAG akciótartási gyakorlata tartósan tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben. A hatóság a jogsértésért 200 millió forintos bírságot szabott ki és nagyságrendileg 4 milliárd forint összegű jóvátételre kötelezte az online áruház üzemeltetőit.
Az eMAG webáruház több száz kampányát érintő akciótartási gyakorlatát vizsgálta meg a GVH, egészen 2014 júliusáig visszamenőleg. Az eljárás feltárta, hogy a vállalkozáscsoport a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amik biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek.
A cégcsoport az eljárás során együttműködött a Versenyhivatallal, és a jogsértés jóvátételét célzó intézkedéscsomag megvalósítását vállalta a hatóság felé. Ennek keretében az eMAG felhagy a megtévesztő akciókkal, megfelelően átalakítja árképzési és árfeltüntetési gyakorlatát, és ezt a piactéri partnereitől, azaz az eladóktól is elvárja. Emellett az elmúlt 12 hónapban vásárló fogyasztók egyenként 3000 forint értékű kuponkedvezményben részesülnek, összesen legalább kb. 1,08 milliárd forint értékben.
A cégcsoport továbbá nagyságrendileg 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalék-csökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit. A vállalások lehetőséget biztosítanak magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi (román és bolgár) platformjain. Mindez hozzájárulhat a magyar vállalkozások külpiacra jutásához, export árbevételének növeléséhez, gazdasági helyzetének javításához, különösen a jelenlegi pandémiás helyzetben.
A nemzeti versenyhatóság a vállalások teljesítésének előírása mellett 200 millió forint bírság megfizetésére is kötelezte a platform üzemeltetőit: a Dante International SA-t, illetve az Extreme Digital – eMAG Kft.-t, akik azt is vállalták, hogy nem támadják meg bíróságon a GVH döntését. Ez egyben azt jelenti, hogy az ügyben azonnal végrehajthatóvá válik a kiszabott bírság összege, amely Magyarország központi költségvetését gyarapítja. A hatóság úgy ítélte meg, hogy a cégek számára előírtak megfelelően biztosítják a jövőbeli jogkövetést, kompenzálják az érintett fogyasztókat, valamint növelik a magyar vállalkozások digitális versenyképességét.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- "Még két-három évig" - A tudós elmagyarázza, mitől utórengés az utórengés
- Örökre kitiltotta járatairól balhés utasát a Wizz Air
- Mitől lesz egy vállalkozás online jelenléte sikeres? – egy onlinemarketing-ügynökség javaslatai (x)
- Pesti rangadó a labdarúgó Magyar Kupában - sport a tévében
- Egeresi Zoltán Törökországból: volt, hogy egy tévés tudósító mögött omlott össze egy épület
- Megfejtettek egy elveszettnek hitt kánaáni nyelvet
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


