Hosszan felépített érzelmi manipulációval, hamis platformokkal és mesterséges intelligenciával fosztják ki áldozataikat a csalók.
Izgalmas fejlődési lehetőségeket látnak a bankok, biztosítók, pénzügyi- és technológiai szolgáltatók a különféle mobilbankolási, mobilfizetési szolgáltatásokban. Az újdonságok folyamatosan jelennek meg, és a felhasználók véleményét is fontosnak tartják - derült ki a Portfolio Pénzügyi IT 2014 konferencián.
Egyértelműen a mobilos, táblagépes bankolásban, pénzügyi ügyintézésben látják a fejlesztés irányát a magyar bankok, biztosítók, pénzügyi szolgáltatók és technológiai fejlesztőcégek - derült ki a csütörtökön megrendezett Portfolio Pénzügyi IT 2014 konferencián.
A szakemberek természetesen több részletet különbözően látnak, abban azonban egyetértettek, hogy nincs már messze az az idő, amikor a legtöbb banki ügyintézés okostelefonon, tableten zajlik majd. Mint elhangzott: a mai fiatalok számára már a klasszikus netbank sem elég modern, nem elég gyors, ők ezt átugorva egyből a mobilbankolás felé indulnak.
Minden eszközön bankolunk
A megszólalók szerint a multi channel bankolás jövője megkérdőjelezhetetlen: az ügyfelek minden eszközön hozzá szeretnének férni pénzükhöz. Azonban - mint az elhangzott - belátható időn belül nem fogunk tudni minden banki tevékenységet okostelefonról elvégezni, szinte biztosan lesznek összetettebb, személyes jelenlétet igénylő banki műveletek.
Slezák Zsolt, a K&H Bank szakértője úgy látja, a mobilos pénzügyi alkalmazások nem feltétlenül jelentenek új értékesítési csatornát a bankoknál, biztosítóknál, mégis új lehetőségeket tartogatnak a felhasználók számára, a pénzügyi szolgáltatók pedig komoly költségcsökkentést érhetnek el velük.
Az elektronikus bankolásnál nagyon fontosak a felhasználók visszajelzései: ezt sokszor figyelembe is veszik a fejlesztők, a bankok, akik ugyanígy igyekeznek visszaszorítani a papír alapú ügyintézést, azaz amit csak lehet online, digitálisan próbálnak elintézni.
Érdekes, hogy a felmérések szerint az egyik legfontosabb mobilbankolási kérdés, hogy mennyi a bankszámlánk egyenlege - sokan ezt szeretnék tudni, csak ezért telepítenek telefonjukra banki alkalmazásokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A helyzet persze nem egyszerű
A konferencia több előadásában is elhangzott, hogy Magyarországon még mindig nagyon nagy a készpénzállomány, a társadalom jelentős része ritkán használja a bankkártyáját. A rejtett gazdaság miatt a kereskedők nagy része nem érdekelt abban, hogy nyisson az elektronikus fizetési tranzakciók felé (például nem érdeke, hogy elfogadjon bankkártyát), de az állam is szinte érdekelt abban, hogy fenntartsa a jelenlegi, készpénzre épülő fizetési rendszert.
A bankok mobilalkalmazásaival együtt az új elektronikus fizetési rendszerek a boltokban és az interneten egyaránt fejlődnek: a mobilfizetés több formája is elérhető jelenleg Magyarországon, de ezek száménak növekedése, a jelenlegi megoldások fejlődése is várható.
Az új technológiák persze több kérdést is felvetnek. Mint azt Kiss Ede, a Visa Europe Magyarországért felelős vezetője megemlítette, egyfajta problémát jelent az is, hogy a különféle technológiák túl gyorsan fejlődnek, túl gyakran jelenik meg valamilyen újdonság - ezt pedig a felhasználók nehezen tudják lekövetni, nehezen tudnak alkalmazkodni hozzájuk.
Kóka János, a fejlesztő Cellum-csoport vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a legnagyobb hazai mobilfizetési alkalmazásnál, a MasterCard Mobile-nál a parkolás, postai csekkfizetés, telefon feltöltése, ételrendelés tartoznak a legnépszerűbb szolgáltatások közé.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


