A Pénzcentrum év végi boldogságkutatásának apropóján vizsgáljuk, hogyan vált az önismeret és a pszichológia sokak számára az „új vallássá”.
Csaknem 120 millió forinttal támogatta a magyarországi közösségi médiaszolgáltatók műszaki fejlesztéseit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület február 18-i ülésén nyertest hirdetett egy kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási pályázati eljárásban, valamint televíziós reklámszpotok jogszerűségét is vizsgálta. Az NMHH ismét az egyik külföldi társhatósághoz fordult a klasszifikációs rendelkezések megsértése miatt.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága csütörtökön közölte az MTI-vel, hogy lezárta a magyarországi közösségi médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkező médiaszolgáltatók műszaki fejlesztéseinek támogatására meghirdetett KMUSZ2024 pályázati eljárás pályázati szakaszát a médiatanács: a testület több mint 119 millió forinttal támogatta 40 médiaszolgáltató folyamatos működését.
Az egyedüli érvényes ajánlatot benyújtó Kun-Média Kft. lett a nyertese annak a pályázati eljárásnak, amelyet egy Karcag telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára írt ki a médiatanács. A pályáztatásra azért került sor, mert a Kun-Média Kft. Karcag 88,0 MHz kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási jogosultsága 8 év után lejárt - tették hozzá.
Közölték azt is, hogy megsértette a vállalt műsorstruktúrának megfelelő műsor sugárzására vonatkozó, valamint a közszolgálati műsorszámok bemutatására fordított műsoridő tekintetében előírt törvényi kötelezettségét a Karc FM Média Kft. a Debrecen 106.0 Hír FM állandó megnevezésű médiaszolgáltatás 2024. november 11-17. között sugárzott műsorával.
A testület a médiaszolgáltót hetvenezer forint bírsággal sújtotta, emellett a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.
Eljárást indított a médiatanács a Freedom Média PR és Kommunikációs Nonprofit Kft.-vel szemben annak érdekében, hogy megállapítsa, hogy a médiatartalom-szolgáltató a www.szabadpecs.hu oldalon elérhető, Szabad Pécs elnevezésű internetes sajtótermékben 2024. október 23-án, november 1-jén, 4-én, 7-én, 18-án és 21-én megjelent 17, különböző témájú cikk közzétételével megsértette-e a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételét tiltó törvényi rendelkezést.
Ugyancsak burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének gyanúja miatt indított eljárást a testület a TV2 Zrt.-vel szemben a Tények december 13-án 17 óra 59 perces kezdettel sugárzott adásával kapcsolatban - írták. A közlemény szerint nem indul ugyanakkor eljárás a TV2 Zrt.-vel szemben a 2024. december 16-án 6 óra 15 perces kezdettel közzétett Mokka című műsorszám miatt, amellyel kapcsolatban a bejelentő a gyermekek védelmére vonatkozó törvényi rendelkezések megsértését vetette fel.
A kifogásolt műsorrészben a műsorvezetők a Dancing With the Stars ötödik évadának győztes párosával beszélgettek. A testület megállapította, hogy bár a műsorszám nem kifejezetten gyermekek számára készült, annak tartalma nem lépte túl a médiaszolgáltató által választott III. korhatári kategóriában elfogadható mértéket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A médiatanács több reklámszpot közzétételének jogszerűségét is vizsgálta a vonatkozó reklámszabályok és a klasszifikációs rendelkezések érvényesülése szempontjából: a testület megállapította, hogy mind az RTL állandó megnevezésű csatornán 2024. december 22-én közzétett RTL+ Premium-reklám, mind pedig a Magyar Mozi TV-n január 1-jén 20 óra 57 perckor közzétett csokoládéreklám közzététele jogszerű volt.
A TV2 csatornán 2024. december 23-án 21 óra 46 perces kezdettel sugárzott reklámblokkban közzétett Spar-reklámot tudatosan nem észlelhető kereskedelmi közleményként azonosította egy néző. A hatályos jogszabályi rendelkezések értelmében a médiatartalmakban közzétett kereskedelmi közlemények nem alkalmazhatnak tudatosan nem észlelhető technikákat. A testület megállapította, hogy a kereskedelmi közlemény hossza (1 másodperc) meghaladta a tudatos észleléséhez szükséges időtartamot, amit az is bizonyít, hogy a reklámmal kapcsolatban bejelentés érkezett.
A médiatanács minderre figyelemmel nem indított eljárást a médiaszolgáltatóval szemben.
Bejelentésre vizsgálta a hatóság a román joghatóság alá tartozó Mozi+ állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. december 19-én 12 óra 30 pertől sugárzott Virítsd a lóvét! műsorszámot, amelyet a médiaszolgáltató tizenkét éven aluliak számára csak szülői engedéllyel vagy nagykorú felügyelete mellett ajánlott (AP) minősítéssel adott közre.
A műsorszámot az abban megjelenített erőszakra tekintettel a magyar szabályozás szerint az V. korhatári kategóriába (tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott) kellett volna sorolni. A hatóság értesítette a román társhatóságot (CNA) a vélelmezett jogsértésről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére. A médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is, a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak - áll a közleményben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








