Gyengélkedik a magyar költségvetés, a hiány bár mindig is magasnak számított, az adósság mértéke most már komolyan fenyegeti a stabilitást.
Szabályosan letarolta a magyar mozikat a Barbenheimer: több száz milliós bevétel már az első hétvégén
Nem csak külföldön, de idehaza is rekordot-rekorda dönt az Oppenheimer és a Barbie-film a mozikasszáknál. A filmduó együttesen már több mint 434 millió forintot kaszált, ráadásul mindezt három nap leforgása alatt.
A nyár jellemzően a mozik egyik csúcsszezonjának számít, hiszen a karácsonyi időszak mellett ilyenkor jönnek ki azok a blockbusterek, amik a legnagyobb tömegeket vonzzák a multiplexekbe. Az idei szezon mégis kicsit más hiszen olyan jelenséget láthattunk kibontakozni, amire nem igazán volt még példa korábban. Két egymással konkuráló film, Christopher Nolan életrajzi filmje, az Oppenheimer és Greta Gerwig színpompás Barbie-filmje pontosan egy napon jelent meg, ám olybá tűnik, hogy a nézőkért folytatott vérre menő versengés helyett éppenhogy felerősítik egymás népszerűségét. Az alkotók persze rengeteget köszönhetnek a mozirajongóknak, akik egy elképesztő meme-hadjárattal megalkották a #Barbenheimer-jelenséget.
A bizarr filmduó együttesen több mint 511 millió dollár bevételt hozott világszerte, ráadásul ez a történelem negyedik legnagyobb kasszahétvégéje. Különösen a Barbie sikere figyelemre méltó, hiszen mostantól Greta Gerwig alkotása számít egy női rendező által készített legnézettebb filmnek. Az elképesztő hype pedig hazánkat sem kerülte el. A Filmforgalmazók Egyesületének adataiból kiolvasható, hogy július 20-a és 23-a között a Barbie-filmre 111 680-an váltottak jegyet összesen 225,4 millió forint értékben. Mindeközben Nolan új filmjére pedig 99 547-en voltak kíváncsiak. A jegyekért 208,6 millió forintot fizettek ki a moziba járók. Vagyis összesen több mint 434 millió forintot kaszált a két film mindössze három nap leforgása alatt. A Port.hu-n elérhető értékelés szerint a nézők 8,2-re értékelték az Oppenheimert, míg a Margot Robbie főszereplésével készült Barbie pedig 6,8 pontot kapott a magyar moziközönségtől.
A filmek listája nézettség szerint a hazai mozikban:
- Barbie
- Oppenheimer
- Mission: Impossible - Leszámolás - Első Rész
- Indiana Jones és a sors tárcsája
- Elemi
- Insidious: A vörös ajtó
- Barátnőt felveszünk
- Ruby Gillman, tinikráken
- Pókember - A pókverzumon át
- A mélyben
A Filmforgalmazók Egyesületének adatai szerint múlt hét csütörtök és vasárnap között a top 10 film összesen 566,8 millió forint jegyár bevételt hozott a hazai mozikban. A harmadik legmagasabb árbevételt hozó film a Tom Cruise-féle Mission: Impossible volt, amire 47,3 millió forintért vettek jegyet a nézők, a Port.hu-n pedig 8,3-as értékelést kapott.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.