A FIFA új, legfeljebb 60 dollárba kerülő belépőszintű jegykategóriát vezet be a részt vevő csapatok szurkolói számára.
Felröppent a hír tavaly novemberben, hogy a mozikban megszűnik a vetítés 16 óra előtt. A hazai legnagyobb kereskedelmi mozihálózat, a Cinema City közleménye okozott némi zavart a mozirajongók körében, és félreértésre adott okot. Hogyan alakult a 2022-es év a hazai mozik számára, és milyen reményekkel, tervekkel néznek a 2023-as év elé, mennyire várhatóak változások a nyitvatartásokban és a jegyárakban a fennálló energiaválság miatt? A HelloVidék többek között erről kérdezte Bujdosó Bálintot, a Mozisok Országos Szövetsége képviseletében a Vidéki Mozikat Képviselő Alelnökét.
Hogyan alakult és alakul a vidéki mozik helyzete az energiaválság hatására?
Bujdosó Bálint: A mozik viszonylagosan magas energiaköltséggel üzemelnek, hiszen a nagy légterű termeket fűteni kell, és az elektromos árammal működő nagy teljesítményű vetítőgépeket, világítást működtetni kell. Minden mozi helyzete nehezebb lett az energiaköltségek növekedésével, bár arról nem beszélhetünk, hogy egyforma mértékben, mert nagyban eltérő az egyes mozik energiaszükséglete, mind mennyiség, mind a forrás tekintetében (távfűtés, gáz, villany).
Az egész iparág helyzetét súlyosbítja az a tényező is, hogy az üzemetető cégek most kezdtek kilábalni a COVID okozta helyzetből, visszatermelni a bezárások és egyéb tényezők okozta bevételkiesést, és az esetlegesen felhalmozódó adósságokat. Mindenki próbál valamilyen módon spórolni, de úgy, hogy ne menjen a vetítésszám és a nézőszám rovására, és aki teheti, energiahatékonysági fejlesztéseket hajt végre.
Ráadásul a plázákban működő mozik jellemzően euróban fizetik a bérleti díjat, ami a forint jelentős gyengülésével még tovább növeli a költségeket. Az üzemeltetők többsége erre a helyzetre kis mértékű - infláció alatti - jegyáremeléssel reagált.
He tetszett a cikk, olvasd tovább a HelloVidék oldalán!
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








