Halmi Bence közösségimédia-tartalomgyártó reklámmegjelölés nélkül népszerűsítette a saját vállalkozásának szolgáltatásait.

Bombázzák a tévék a magyar nézőket bujtatott reklámmal: ezekben a műsorokban van a legtöbb
Az idei első félévben a tavalyihoz hasonlóan kevesebb termékmegjelenítés szerepelt a televíziókban, és a piac még mindig gyengébb az előző évekhez képest – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén elfogadott új tanulmányából. A grémium a szerződéses vállalások megszegése és burkolt reklám miatt figyelmeztetett egy-egy vidéki szolgáltatót, és rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntéseket is hozott.
A testület elfogadta a legújabb, az országos kereskedelmi televíziók saját gyártásában készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. 2021 első félévében hat hónap alatt összesen 12 809 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami két százalékkal kevesebb, mint 2020 azonos időszakában (13 151). Ez még mindig alacsony a 2019-es időszakhoz képest (17 796).
A legtöbb hirdetés az RTL Klub Reggeli (2255) című műsorához kapcsolódott, amit Az év hotele (1119) és a Fókusz (1083) műsora követett. A TV2-n a Mokka alatt láthatták az emberek a legtöbb termékmegjelenítést (578). Ezek 1951-féle márkát reklámoztak, köztük az ALDI üzletlánc szerepelt a legtöbbet 699 alkalommal. A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett.
A tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság. Az év első félévében összesen 437 ilyen virtuális reklámot adtak le: 11-et az RTL Klubon és 426-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint felük vetélkedőkhöz kapcsolódott. Az ilyen reklámokat a korlátozottabb elterjedtsége és az újszerűsége ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív. A teljes tanulmányt az NMHH honlapján lehet elolvasni.

Sting Tour 2026: itt a Sting-koncert Budapest helyszíne, ennyibe kerülnek elővételben a Sting-jegyek
Sting Tour 2026: mikor lesz a Sting koncert 2026-ban, hol koncertezik Sting 2025-ben? Mennyibe kerülnek a Sting jegyek MVM Dome-ban, mennyi egy Sting koncert jegy...
-
Így kerül a magyar áru a hűtődbe: bejutottunk a Penny logisztikai központjába
A Pénzcentrum Veszprémben, a Penny Logisztikai Központjában követte végig, mi történik a magyar termékekkel, a raktárba kerüléstől az üzletekbe szállításig.
-
A jövőálló cég IT-stratégiája: mit néz a döntéshozó? (x)
Az informatikai döntések ma már üzleti döntések is.
-
Láthatatlan frontvonalak a légi közlekedésben (x)
A HungaroControl hősei, akik a háttérből óvják a repülés biztonságát


