Nyáron érdemes alaposan utánajárni, hogy milyen légkondicionáló illik a lakóterünkbe ahhoz, hogy biztosan sor kerüljön a beszerelésre is.

A koronavírus-járvány miatt 2020 második félévében tizenhárom százalékkal csökkent a televíziós termékmegjelenítések száma 2019 azonos időszakához képest - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága kedden, a médiatanács legutóbbi, március 30-ai ülésén elfogadott tanulmányra hivatkozva.
A hatóság közleményében kifejtette, a tanulmányban az országos kereskedelmi televíziók 2020 második félévében sugárzott, saját gyártású műsorait elemezték. A hat hónap alatt 2427-féle márkát hirdettek, összesen 17 675 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, 13 százalékkal kevesebb a 2019 azonos időszakában regisztrálthoz képest (20 412).
Ennek legfőbb oka a koronavírus-járvány következtében kialakult műsorstruktúra-változás lehet: a saját készítésű műsorszámok forgatása nehézkessé vált, a gazdasági változások miatt kevesebb lett a hirdető - összegzett az NMHH.
Hozzátették, a legtöbb hirdetés - 3415 eset - az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amelyet a Fókusz (1428) és Az év hotele (1085) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Mokka (575) a nyolcadik helyet szerezte meg. A hatóság kiemelte továbbá, hogy a nők még mindig alulreprezentáltak a televíziós hírműsorokban.
Emlékeztettek arra, hogy a médiatanács elfogadta a hírműsorok társadalmi sokszínűségét - az egyes társadalmi, gazdasági és etnikai csoportok reprezentációját - vizsgáló legfrissebb, 2020-ra vonatkozó hatósági tanulmányt is. Az elemzett kategóriákon belül az elmúlt évekhez hasonlóan a gazdasági élet szereplői közül a szolgáltatási szféra képviselői jelentek meg leggyakrabban, 76,5 százalékban. A nemek megjelenési arányai átlagosan mintegy háromnegyedes többséget mutattak a férfiak javára: a nők legtöbbször (29,4 százalék) a kereskedelmi hírműsorokban kaptak nyilvánosságot. A vizsgálat a következő közszolgálati és kereskedelmi hírműsorokat dolgozta fel: M1 esti Híradó; Duna TV Híradó; Kossuth rádió 180 perc, Déli Krónika, Esti Krónika, TV2 Tények, RTL Klub Híradó, Magyar ATV Híradó, Hír TV Híradó.
A hatóság bejelentette azt is: a tanács megállapította, hogy a Budapest 89,5 MHz körzeti rádiós frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázat nyertese az egyedül pályázó Radio Plus Kft.
Hangsúlyozták, a testület a szolgáltató kérelmére a május 3. és október 29. közötti időszakra ideiglenes jellegű kereskedelmi szerződés megkötéséről döntött a Közösségi Rádiózásért Egyesülettel, amely a Spirit FM néven hallható szolgáltatását sugározza majd a Budapest 92,9 MHz-es frekvencián. A hatályos szabályok szerint a médiaszolgáltató lemondott az eddigi, Budapest 87,6 MHz frekvencia közösségi használatáról.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szolgáltatók kérelmére a médiatanács engedélyezte, hogy április 1-jétől a VLNC FM Rádió Kft. Székesfehérvár 101,8 MHz-en működő jogosultsága, valamint a Best Rádió Kft. Eger 100,7 MHz-en, Zalaegerszeg 88,9 MHz-en és Szolnok 102,4 MHz-en működő jogosultságai is hálózatba kapcsolódjanak a budapesti Best FM-mel. Ettől a naptól egyúttal a szolnoki szolgáltatás Amadeus Rádió helyett 102,4 Best FM néven sugározza műsorait - olvasható az NMHH közleményében.
Kiemelték, a grémium véglegesítette a Szekszárd 104,5 MHz és a Salgótarján 99,3 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű pályázati felhívásait, valamint elfogadta a szintén közösségi Szekszárd 102,5 MHz, a Komló 91,4 MHz és a kereskedelmi jellegű Pápa 95,7 MHz-re vonatkozó tervezeteket. A dokumentumok a hatóság honlapján olvashatók.
Az NMHH tájékoztatása szerint a grémium a Gyula Televízió szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette, mert ott a híradó egyik decemberi, négyszer sugárzott adásában egy helyi húsmárka részletes bemutatásával vásárlásra sarkallhatták a nézőket. Ilyet a törvény csak reklámblokkban engedélyez.
A testület figyelmeztette a Városi Televízió Szeged szolgáltatóját is, mert az az ÉPI-TECH című műsor egy vizsgált januári adásában a támogató építőipari cégről és annak termékeiről olyan reklámértékű információkat közölt, amely a vállalkozás szolgáltatásainak igénybevételére ösztönözhetett.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Csökken a városi népesség, de nő a lakás
- Leopard tanknak nézték az oroszok a kombájnt - videó
- Új NATO-főtitkár kerestetik – itt vannak a jelöltek
- Szócséplés az ENSZ-ben a gátszakadásról
- Brutális mennyiségű eső esett az ország legmagasabb pontján
- 90 helyett 159-cel száguldott, aztán jött egy gyorsabb BMW-s
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


