A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon 2016-ban az újszülöttek közel fele házasságon kívül látta meg a napvilágot. De hogy állunk ezzel az adattal a többi EU-s tagországhoz képest és mekkora volt ez a mutató 2004-ben, amikor csatlakoztunk az unióhoz? Mutatunk mindent.
2016-ban a KSH adatai szerint 93 ezer élveszülés történt Magyarországon. Az Európai Bizottság statisztikai főigazgatóságának adatai szerint e gyermekek 46,7 százaléka házasságon kívül látta meg a napvilágot, ami óriási elmozdulás 2004-hez képest, amikor ez a mutató csupán 34 százalék volt.
A házasságon kívüli szülések a legnagyobb népszerűségnek Franciaroszágban örvendenek, ott 10-ből 6 gyerek (59,7%) születik ilyen körülmények közé. Több gyermek születik házasságon kívül, mint házasságokban Franciaországon kívül Bulgáriában (58,6%), Szlovéniában (58,6%), Észtországban (56,1%), Svédországban (54,9%), Dániában (54%), Portugáliában (52,8%) és Hollandiában (50,4%).
A legalacsonyabb arányt ezzel kapcsolatban Görögországban (9,4%), Horvátországban (18,9%), Cipruson (19,1%) és Lengyelországban (25%) mérték.
2004 és 2014 között az EU-s átlag 32,1 százalékról 42 százalékra módosult, tagállami szinten a legnagyobb változás egyértelműen a Pireneusi-félszigeten ment végbe, ugyanis Portugáliában 29,1 százalékról 52,8 százalékra ugrott ez a mutató (+23,7 százalékpont), Spanyolországban pedig 25,1 százalékról 45,9 százalékra emelkedett (+20,8 százalékpont).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Érdekes, hogy az adatok sehol sem csökkentek 5 százalékpontnál nagyobb mértékben, Lettországban ment szembe legerőteljesebben az európai trenddel: náluk 45,3 százalékról 40,9 százalékra csökkent azoknak a kisbabáknak az aránya, akik házasságon kívül jöttek a világra. Mutatjuk az összes EU-tagot:
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








