Most bárki szomszédja lehet a miniszterelnöknek, ugyanis eladó egy 170 négyzetméter alapterületű ingatlan a Cinege úton.
Megkavarta lakáspiacot a pandémia, a keresleti oldal és a kínálati ugyanis eltérő utakon jár a koronavírus-járvány magyarországi megjelenése óta. A piacon volt egy komolya zuhanás, majd jött a visszapattanás, az elmúlt hetekben pedig kedvező jelek is láthatóak, de a bizonytalanság érezhető. Az is látszik, hogy a járvány intenzitásával párhuzamosan mozog az lakásadásvételek alakulása - derül ki egy friss összeállításából.
Pénzre van szükséged hirtelen? A Pénzcentrum Személyi kölcsön kalkulátorának segítségével könnyen megtalálhatod a számodra legkedvezőbb megoldást. KATT!
Márciusban és áprilisban volt a legjelentősebb zuhanás a keresletben. Akkor voltak olyan hetek, amikor az egy évvel korábbinál 60-70 százalékkal kevesebben kerestek eladó használt lakást vagy családi házat. Majd a járvány enyhülésével bepótolta lakosság az elmaradt vásárlásokat: nyáron már voltak olyan hetek, amikor 20-30 százalékos pluszba került a kereslet. Augusztusban, szeptember elején lényegében a tavalyi szinten mozogtak az érdeklődések. Az eladási kedv ugyanakkor még nem zárkózott fel. A tavaszi jelentős visszaesések után a magánszemélyek az elmúlt hetekben is 10-20 százalékkal kevesebb eladó lakást és házat hirdettek meg eladásra mint egy évvel korábban. A hagyományok szerint szeptemberben rendszeresen megugró eladási kedv most hiányzik a piacról - derül ki az ingatlan.com adataiból.Balogh László, a portál vezető gazdasági szakértője elmondta:
A piaci hiteleknél elfogyott a lendület
Szintén fontos tényező, hogy elmúlt években látott lakásdrágulás miatt sok vevőnek van szüksége lakáshitelre a vásárláshoz, de a bizonytalan helyzet miatt egyre óvatosabban adósodnak el az emberek, és aki teheti inkább az államilag támogatott konstrukciókat választja. Az elővigyázatosság a lakáshitelezésből a lakáshitelpiaci adatokból is látszik: évek óta jelentős növekedésben voltak ugyanis a piaci alapú, azaz az államilag nem támogatott hitelek. Idén ezzel szemben január és július vége között 433 milliárd forintnál jártak, ami 9 százalékos csökkenésnek felel meg éves szinten, és egyúttal azt is jelenti, hogy nagyjából a két évvel ezelőtti volumennél tartanak most a piaci alapon folyósított lakáshitelek.
Ez a visszafogottabb kereslet több tényezővel magyarázható. Egyrészt a hitelképes háztartások egy része a járványhoz köthető bizonytalanság miatt államilag támogatott konstrukcióra váltott vagy elhalasztotta a lakásvásárlást és a hitelfelvételt, a bankok pedig szigorítottak a feltételeiken. Vannak bankok, amelyek a legveszélyeztetettebb ágazatokban (például turizmus, vendéglátás, építőipar) dolgozókat még szigorúbban vizsgálják, és olyan adóstárs bevonását írják elő, akinek nem ilyen szektorból származik a jövedelme. Akad olyan bank is, amely a hitelt kérő egyéni vállalkozóktól bekéri a mostani és a jövőre vonatkozó megrendeléseit, szerződéseket a hitelvizsgálat során.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








