Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Fellendült a garázsok és gépkocsibeállók piaca a válság óta eltelt időszakban, az árak vidéken 1 millió, Budapesten 2 millió forintnál kezdődnek.
Az új építésű lakásokhoz 2-2,5 millióért adják a garázsokat, vidéken a legolcsóbb új építésű társasházi mélygarázsokban is legkevesebb 1,5 milliót kell fizetni. A felső határ Budapesten 6-7 millió, vidéken 4-5 millió - derül ki az Otthon Centrum elemzéséből.
A garázspiac a válság éveihez képest jelentősen fellendült az elmúlt időszakban. A válság előtt az új építésű társasházakban a garázsok akár 60-70 százaléka is a beruházónál maradt, hiszen aki lakást vett, inkább kért félszobával többet, mint az autójának "otthont".
Ez akkor olyannyira jellemző volt, hogy a tömegesen megmaradt garázsok hasznosítására külön "iparág" alakult. Mára azonban megfordult a trend és a nagyobb projekteknél a használatbavételi engedélyig a garázsok több mint 80 százalékát értékesítik, annak ellenére, hogy a legtöbb helyen továbbra is ingyenes az állandó lakóhellyel rendelkezőknek a parkolás.
A garázs befektetésnek sem utolsó a közlemény szerint: Budapesten havi 10-35 ezer forint között lehet kiadni a garázsokat, míg vidéken 10-20 ezer forint a bérleti díj, ez éves szinten 120 ezer - 420 ezer forint, ami 8-14,5 éves megtérülést jelent. Ugyanakkor a fenntartási költség - például közös költség - egy beállóra vetítve 3-5 ezer forint havonta. Magyarországon hozzávetőleg félmillió garázs van - derül ki az Otthon Centrum közleményéből.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








