A könyv a jelenlegi piaci helyzetben különösen aktuális kérdésekre is választ ad.
Ha az energiakrízis után nem is lett elsődleges szempont az ingatlanvásárlóknál az energiahatékonyság, a lakásvásárlók mindössze negyede az, aki egyáltalán nem foglalkozik ezzel a kérdéssel – derül ki az otpotthon.hu ingatlanhirdetési portál megbízásából készített 1000 fős kutatásból.
Az OTP kutatásából kiderült, a környezettudatos és a rezsiköltség iránt érzékenyebb vásárlóknak még mindig fontos hívószó egy hirdetésben az energiahatékonyság.
A nyári hőségben a légkondicionálókkal, télen a fűtéssel terhelt rezsiszámlák miatt lenne fontos, hogy az ingatlanvásárlók energiatakarékos, szigetelt, korszerű ingatlant találjanak. Az energiakrízis és az új rezsiszabályok megváltoztatásával érzékenyebbek lettek az emberek a fenntartási költségekre, noha az energiahatékonyság még mindig nem szerepel az elsődleges szempontok között ingatlanvásárláskor.
A vásárlási szempontok sorrendjében ugyanis toronymagasan vezet az ár, függetlenül attól, hogy milyen korú, nemű, magas vagy alacsony jövedelmi viszonnyal rendelkezőkről beszélünk – derül ki az otpotthon.hu, az OTP Bank és a Pulzus közös, 1000 fős kutatásából. Ezt követi az ingatlan elhelyezkedése, típusa, alapterülete, állapota, és csak ezután gondolkodnak el a vásárlók azon, hogy az ingatlan szigetelt-e, a nyílászárók milyen állapotban vannak, és várhatóan mekkora lesz a rezsiköltség.
Az energiahatékonyság a vásárlók egyharmada számára nagyon fontos, és további harmada számára fontos, de nem elsődleges szempont a lakás vagy ház vásárlása során. A fennmaradó egyharmad nem tartja ezt releváns kérdésnek, 6 százalékuk azért nem, mert felújítással megoldható problémának látja. Tehát összesen 26 százalék azok aránya, akik az ingatlanvásárlás során egyáltalán nem foglalkoznak a kérdéssel.
– mondta el Lipták Zsuzsa, az otpotthon.hu ügyvezetője, hozzátéve, hogy némileg csökken az arány azoknál, akik egy éven belül terveznek lakást vagy házat vásárolni. Esetükben 19 százalékukat nem érdekli az energiahatékonyság.
A kutatásból kiderült az is, hogy vásárlásnál az épület energiahatékonysága fontosabb a nők számára, ami azzal magyarázható, hogy a férfiakkal ellentétben számukra fontosabb, hogy azonnal beköltözhető legyen az ingatlan és ne kelljen már ‘hozzányúlni’. A férfiaknak is szempont az energiatudatosság, de ők inkább a vásárlás utáni felújításban hisznek. Egy felújítás során minden második férfi ablakcserével számol, szigeteléssel 44 százalékuk, míg napelemet, hőszivattyút, vagy más energiahatékonyságot növelő beruházást 27 százalék tervez.
A felmérés meglepő eredménye, hogy az Észak-Magyarországon és a Dél-Alföldön élők számára az energiahatékonyság ingatlanvásárlásnál kiemelkedően fontos a más régiókban élőkkel szemben. Minden második észak-magyarországi válaszadónak nagyon fontos, hogy energiahatékony legyen az ingatlan, minden negyedik pedig úgy nyilatkozott, hogy fontosnak, de nem elsődleges szempontnak tartja. A Dél-Alföldön élők 26 százaléka kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a kiszemelt ingatlannak jók legyenek a nyílászárói vagy napelemmel
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
rendelkezzen, míg 48 százalék azt válaszolta, hogy fontos az energiahatékonyság, de nem az elsődleges szempontok között van.
Összességében az otpotthon.hu-nál azt látjuk, hogy a hirdetések leírásában még mindig fontos szerepe van az energiatakarékosság kifejtésének. A rezsi összegére, az épület szigetelésére és nyílászárók állapotára vonatkozó részletek az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők számára működnek hívószóként, az energiahatékonyság pedig a környezettudatosabb rétegek számára
– összegzett ügyvezető.
Címlapfotó: MTVA/Bizományosi: Róka László
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








