Több napon át kényszerfogságban volt egy szlovák zászló alatt közlekedő teherszállító hajó Dunaföldvárnál, miután az alacsony vízállás miatt letért a hajózóútról és zátonyra futott.
1983 óta működik a Kalocsai Hagyományőrző Egyesület, amely aktívan elősegíti a néphagyományok kutatását, ápolását és bemutatását. Az egyesület fő profilja a néptánc, ének és a kézműves hagyományok ápolása, gyűjtése, feldolgozása és színvonalas bemutatása - írja a HelloVidék.
Az egyesület a kalocsai és környékbeli hagyományokat őrzi és továbbadja. A tagok nagy része faluról származik, így a környék népszokásait ismerik és képviselik. A kalocsai népi kultúrát próbálják fönntartani, beleértve a viseletet, népdalokat és táncokat. Emellett fontos számukra a közösségi élmények megőrzése, megélése, így népszokásokat is adaptálnak a mai kor lehetőségeihez.
Az egyesület a hagyományos disznótorokat is megrendezi, ahol a résztvevők hagyományos módon készítik el az ételeket, mint például a hagymás vért, pecsenyét, orjalevest, töltött káposztát, hurkát és kolbászt. Az asszonyok hájast sütnek, és a fiatalok megpróbálják megtanulni, hogy mi hogyan készül. A disznótorokon túl más népszokásokat is megőriznek, mint például a farsangolást, amikor az asszonyok délelőtt fogták a kézimunkájukat, hiszen annak idején nem igazán fordult elő, hogy ölükbe tett kézzel ültek.
Ha érdekel a teljes cikk, a HelloVidék oldalán elolvashatod. KATT!
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







