Sikeres megállapodást követően adásvételi szerződést írt alá a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt. és a Brendon Holding.
Nyilvánosságra hozta a Belügyminisztérium a 2022-es évben legtöbbet adott utónevek listáját. Az adatokból az derül ki, hogy nagy változás történt a legnépszerűbb utónevek rangsorában a kislányok és a kisfiúk körében is, mely szinte évek óta változatlanok voltak. A keresztnevek versenyében 2022-ben lejjebb kerültek a Leventék, Bencék, Máték, de előretörtek az Olivérek, Dominikok, Marcellek. A kislányoknál pedig az évek TOP3-ban lévő Annák maradtak le a dobogóról. De vajon a Lucák, Lénák, vagy talán az Emmák vették át az előkelő helyet a listában? Mutatjuk!
2021-ben még a Levente, Máté és a Dominik, illetve a Hanna, Zoé és Anna utóneveket adták leggyakrabban a szülők újszülött gyermekeiknek. 2022-ben az első helyet fiúk körében már a Dominik foglalta el, második helyre feljött az addig 5. Olivér, a Levente pedig a harmadik helyre csúszott. A lányok esetében a legnagyobb változás, hogy az Anna név lecsúszott a dobogóról. Megőrizte azonban első helyét a Hanna, második helyre feljött a 2021-ben még 4. Léna, legyőzve ezzel az így harmadik helyen végző Zoét.
A fiúnevek TOP10-es listájából 2022-ben kikerült a Dániel, mely 2021-ben 8. volt, tavaly viszont már csak 12. Ugyanakkor bekerült új névként a Milán, mely már 2021-ben 11. lett. A lányok körében kiszorult a 2021-ben 9. és 10. helyen végző Lilien és Lara, utóbbi tavaly a 12., előbbi pedig a 17. helyet szerezte meg. 100 leggyakrabban választott utónév az előző évben született gyermekek körében itt érhető el. Mutatjuk az utóbbi két év TOP20-as listáját:
A fiúnevek listáján történt változásokból látszik, hogy - helyezéstől függetlenül, csak a számadatok alapjánn - egyre népszerőbb a Dominik, Olivér és Zsombor név. Viszont olyan korábban nagy népszerűségnek örvendő nevek, mint a Noel, Dániel, Zalán, Ádám, Dávid, Benett, Áron, Balázs vagy Márk veszítettek a varázsukból.
A lányoknál az Olívia tör az élre, és újra népszerűbb az Alíz, Izabella, Kamilla és Flóra név is. Kevesebb kislány kapja viszont évről évre a Zsófia, Boglárka, Lili, Lilien, Nóra neveket. A korábbi évek favoritjai, mint a Maja, Fanni, és Jázmin szintén kikopni látszanak a népszerűségi versenyből.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború