A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Az összes ingatlantípus esetében nőtt az alku mértéke, amire legutóbb a Coviddal terhelt világjárványcsúcsán volt példa: a vevők a legnagyobb árengedményt ma a használt családi házak esetében tudják elérni, ami egyúttal előrevetíti a piac változását.
Az összes település- és ingatlantípus esetében nőtt az alku mértéke a harmadik negyedévben. Soóki-Tóth Gábor elemzési vezető elmondta, hogy a használt házak esetében 2,6, a paneleknél 1,9, míg a téglalakásokat érintő tranzakcióknál 0,8 százalékkal nőtt az alku mértéke az előző negyedévhez képest – derül ki az Otthon Centrum legfrissebb összesítéséből.
A használt házak esetében ismét 10 százalék fölötti árengedményt tud elérni a vevő. Az alku középértéke a
július-szeptember közötti időszakban 10,1 százalékra emelkedett. „Ilyesmi utoljára a Covid világjárvány
tetőzése alatt, a 2020-as év második negyedévében fordult elő, de akkor is csupán átmenetileg. Ezúttal
azonban várhatóan a következő negyedévben is tartósan tíz százalék fölött marad az árengedmény mértéke,
vagyis a megváltozott körülmények miatt újra helyzetbe kerültek a vásárlók” – kommentálta a piaci fordulatot
a szakember.
A legnagyobb emelkedést a külső pesti kerületekben mérték, ahol a 12,7 százalékos, átlagos árengedmény a duplája az előző negyedéves értéknek. Kicsivel 10 százalék felett volt az alku mértéke a 25 ezer főnél kisebb településeken (10,3 százalék), valamint a megyei jogú városokban is. Az agglomerációban és a régió központokban 9, Budán 8,4 százalék a teljes árengedmény. A legtöbb térségben 3-4 százalékkal emelkedett az alku mértéke az előző negyedévhez képest.
A panellakások esetében mért, 6,1 százalékos átlagos árengedmény 1,9 százalékkal magasabb az előző
negyedévinél. Ebben a kategóriában ekkora mértékű árengedményre ugyancsak a Coviddal terhelt év elején
volt példa legutóbb. Jelentősebb alkura akkor a világjárvány miatt volt lehetőségük a vevőknek, míg a mai
piacot az energiaárak drasztikus emelkedése befolyásolja. Ugyan a távhő ára változatlan, de a változás szele a jelek szerint már elérte ezt a kategóriát is, hiszen a korábbinál nagyobb árengedményt tudnak elérni a vevők – összegezte az adatokat Soóki-Tóth Gábor.
Az alku mértéke településtípusonként 5,1-7,4 százalék között alakult. Budapest belvárosában, valamint a
megyei jogú városokban 7, a régió központokban 6, Budán és a külső pesti kerületekben 5, míg az
agglomerációban 5,6 százalék volt a teljes árengedmény átlagértéke a panellakásoknál. Utóbbi térségben
emelkedett leginkább az alku mértéke, ami 2,8 százalékkal magasabb, mint az előző negyedévben. A többi
térségben 2 százalék körüli emelkedést mutatott ki az összegzés.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A használt téglalakások esetében 6,1 százalékos a teljes alku mértéke, ez azonban az előző negyedévhez képest csak 0,8 százalékos emelkedést jelent. Egyelőre itt érezhető a legkisebb változás, ez az érték a tavalyi negyedik negyedévben volt utoljára ennél magasabb. A legnagyobb árengedmény az 5 ezer főnél kisebb településeken volt, ahol 16 százalékot engedtek az árból az eladók. A legtöbb térségben azonban 5-7 százalékos volt a teljes árengedmény: legtöbb Budán (7,6 százalék),amelyet a kisvárosok (6,5) követtek.
A belvárosban és a régióközpontokban ennél is kisebb volt az alku (5,8 százalék), míg a legkisebb átlagos árengedményt az agglomerációban érték el a vevők (4,7 százalék). A téglalakások esetében a változás mértéke a legtöbb térségben 1 százalékon belül alakult az előző negyedévhez képest. Ez alól a budai térség jelent kivételt, ahol 2,2 százalékkal emelkedett az alku mértéke, míg az agglomerációban 1,9, a belvárosban pedig 1,2 százalékkal engedtek többet az eladók a meghirdetett árból.
Soóki-Tóth Gábor külön kiemelte a szerződéskötéskori alku lehetőségét. Ez a használt házak esetében 6,3
százalék, a paneleknél 3,6 százalék, a használt téglalakásoknál 3,5 százalék. Ez azt jelenti, hogy az eladók
konkrét vevő esetén az árengedmény nagyobb részét (akár 60 százalékát) is hajlandók szerződéskötéskor
megadni. Általános szabály, hogy a készpénzes vevők többet tudnak alkudni és előnyük a jelenlegi piaci
helyzetben várhatóan tovább nő, de a hitelképes vásárlók is a korábbinál jobb pozícióba kerülhetnek a
következő hónapokban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








