A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 145 kávéfőzőt próbált ki
Csökken a forgalom az ingatlanpiacon a nyáron, de a befektetési céllal lakást vásárlók ugyanakkor aktívak – közölte a Duna House pénteken.
Elemzésük szerint a Duna House által becsült 8978 adásvétel alapján 2022 júliusában az előző hónaphoz képest 17 százalékkal, az előző év hasonló időszakához képest 20 százalékkal gyengült a forgalom. Budapesten tovább emelkedett a befektetési célú vásárlások aránya, amely júliusban 44 százalékot tett ki, átlagosan 54 milliót költöttek e célból a vevők. A vidéki ügyfelek 29 százalékban adták meg a befektetési célt a vásárlás legfőbb okaként.
A befektetők számára vonzó belvárosi kerületek iránti érdeklődés is megugrott a fővárosban. A kerületek közötti népszerűségi versenyben Angyalföld után Erzsébetváros, majd Terézváros került dobogóra 2022 júliusában. A közleményben kiemelték: a kormány bejelentései hatással vannak az ingatlanpiacra, a júliusi tranzakciós paraméterek szerint megnőtt az alacsony fenntartási költségű, akár befektetésként is hasznosítható ingatlanok, így a kis lakások iránti kereslet.
A cég becslése alapján a jelzáloghitel-piacon is elkezdődött a csökkenő tendencia, 2022 júliusában 110 milliárd forint jelzáloghitel realizálódott, ami 17 százalékos csökkenés a tavaly júliusi 132,6 milliárd forintos tényadathoz képest, az idei júniusi becsléshez viszonyítva pedig 8 százalékos elmaradásban van.
A közlemény szerint az ingatlanárak sokak által várt mérséklődését a csökkenő vásárlói aktivitás sem hozta meg.
Az elmúlt hónap adatai alapján az eladások egyre inkább a magasabb értékkategóriák felé tolódtak el. Közép-Magyarország kivételével az országosan megvalósult tranzakciók 22 százaléka 40 millió forintos érték felett zárult, Pest megyében a júliusban értékesített ingatlanok 42 százaléka 50 millió feletti áron talált új tulajdonosra. Rámutattak arra is, hogy a fővárosban csökkent a legmagasabb értéket képviselő árkategória iránti érdeklődés. Míg 2022 májusában Budán 30, Pesten 20 százalékban 70 millió forint feletti otthonokra szerződtek, addig júliusban a budai és a pesti oldalon is a 40-50 millió forint közötti ingatlanoké volt a főszerep.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








