Egyetlen döntéssel borulhat az évek óta vitatott balatoni beruházás. A veszprémi kormányhivatal ugyanis elutasította a balatonföldvári Nyugati strandra tervezett kikötő engedélykérelmét.
A nádtető és a vályog a paraszti építkezés két olcsó, de rendkívül jó minőségű, biológiai szempontból egészséges, építőiparilag nézve pedig számos hasznos tulajdonsággal bíró alapvető építőanyaga volt. A családi házukhoz is ezeket a régies hatású, de nagyon korszerű anyagokat választotta a debreceni család, és hogy olcsón valósítsák meg álmaik házát, Harangi Gabrielláék szinte mindent a saját két kezükkel építettek meg - derül ki a HelloVidék riportjából.
Harangi Gabriella Debrecen kertvárosában, Józsán él családjával meseszerű környezetben, a külvilágtól egy kis „szug” választja el a nádfedeles vályogházukat, alig fér el egy személyautó, mikor be akar hajtani hozzájuk a sövénnyel szegélyezett földúton, ahol aztán igazi vidéki hangulat fogad.
"11 éve lakunk itt, és amikor megvettük a telket, rögtön eldöntöttük, hogy a már meglévő gyümölcsfákat nem bántjuk, vétek lett volna kivágni a jól termő meggyet, körtét, cseresznyét és a többit. Az ismerősök arra biztattak minket, hogy tegyük csupasszá a telket, és akkor úgy építjük rá a házunkat, ahogy csak szeretnénk. De mi így is úgy építettük fel, csak jobban meg kellett terveznünk a dolgokat, ami egyáltalán nem esett a nehezünkre" - mesélte a HelloVidéknek a házépítésük történetét Harangi Gabriella.
11 éve sikerült nagyon jó áron, három millió forintért megvásárolniuk itt a telket, a ház építésére pedig nagyjából 15 millió forintot költöttek el. Ennyiből csak úgy tudtak persze kijönni, hogy saját kezűleg végezték el a legtöbb olyan munkát, amit az átlag mesteremberekre bíz. Ők viszont bíztak magukban, és meg is lett az eredménye: olcsón építették fel álmaik házát.
A részleteket a HelloVidék riportjából megtudhatod!
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fotó: Szabados Eszter
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








