Izrael történetének legnagyobb piramisjáték-csalója, Michael David Greenfield mintegy 200 millió dolláros kárt okozott. A szálak Magyarországon futnak össze.
Már több mint két éve működik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) saját fejlesztésű online nyomtatványkitöltője, az ONYA (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás), amivel mindenféle keretprogram nélkül egyszerűen, interneten keresztül, akár okoseszközről is, pár lépésben számos bejelentés és bevallás elintézhető. Az online beküldött bejelentések garantáltan hiba nélkül kerülnek a NAV-hoz.
Az ONYA-val online intézhetők az adóazonosító jellel, adóigazolvánnyal, vámazonosító számmal és levelezési címmel kapcsolatos ügyek. Az alkalmazásban kezelhetők többek között az adat- és változásbejelentések, a kisadózó vállalkozások nyilatkozatai, egyes jövedéki nyomtatványok és az adóelőleg-nyilatkozatok is. A program amellett, hogy rendkívül egyszerű, gyors is: egy magánszemély adószámának kiváltása nem tart tovább néhány percnél. A szolgáltatás ügyfélkapus, telefonos vagy e-személyis azonosítással használható.
Bejelentkezés után az alkalmazás az ügyfél adatait automatikusan betölti, ezért ebben szinte kizárt a hibalehetőség, de a NAV által nyilvántartott adózói adatok a Saját adatok menüpontban le is kérdezhetők, így könnyen áttekinthető az is, hogy kell-e valamit módosítani. Az eSZJA-rendszerhez hasonlóan a felhasználókat itt is az azonnali hibavizsgálat segíti, a program nem engedi beküldeni a hibásan vagy hiányosan kitöltött lapokat.
Az alkalmazáshoz az internetkapcsolat elegendő semmilyen programot nem kell telepíteni. Az ONYA az említett ügyekben az Általános Nyomtatványkitöltő Alkalmazást (ÁNYK) is kiválthatja. Az online szolgáltatások köre folyamatosan bővül: ONYA-n most már bejelenthető a foglalkoztatás háztartási munkára, valamint a katások is online teljesíthetik az előző évről szóló elszámolásukat. Utóbbihoz a többségüknek mindössze három adat megadása (időszak, hónapok száma és elért bevétel) szükséges. Az újításokkal számos kötelezettség adminisztrációja tovább egyszerűsödik.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








