Magyarországon már november elejétől érezhetően nő a karácsonyi filmek iránti online érdeklődés a Google Trends adatai szerint.
A koronavírus-járvány idején 63 százalékról 67 százalékra nőtt a telefonos mobilinternetes előfizetések aránya, de a fogyasztók otthon továbbra is a vezetékes hozzáférést részesítik előnyben - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága pénteken az MTI-vel.
A közleményben azt írták: a hatóság legfrissebb, ősszel több mint háromezer háztartásról készült reprezentatív felmérése alapján a telefonos mobilnet-előfizetéssel rendelkezők között leginkább azoknak az aránya nőtt - 7-ről 9 százalékra -, akiknek semmilyen más internetezési lehetőségük nincs otthon. A vezetékesinternet-ellátottság nem változott tavaly óta.
A középiskolások és a felnőttek háromnegyedének van vezetékes internete otthon, kétharmaduknak pedig mobilinternet-előfizetése van a telefonján. A népesség csaknem hattizede mindkettőre előfizet, mintegy negyedük viszont csak egyféle hozzáférést vásárolt: minden tizedik ember csak telefonos mobilinternetet, majdnem minden ötödik pedig csak vezetékes internetet használ. Minden hatodik embernek semmilyen internetes hozzáférése nincs otthon - tették hozzá.
Ismertették, hogy akinek mobil- és vezetékesinternet-előfizetése is van, a vezetékest preferálja: kétharmaduk kizárólag vagy túlnyomórészt ezen netezik, és csak minden huszadik megkérdezett mondta, hogy nagyrészt a telefonos mobilnetet használja otthon. A válaszadók mintegy 30 százalék azonos arányban használja a kétféle lehetőséget, ezek az adatok nem változtak tavaly óta.
A mindkétféle hozzáféréssel rendelkezők azt tartják a vezetékes internet legnagyobb versenyelőnyének a mobillal szemben, hogy több családtag használhatja (41 százalék), több telefonnal egyszerre egy havidíjért egy előfizetést (34 százalék), nincs adatkorlátja (36 százalék), megbízhatóbb a mobilkapcsolatnál (35 százalék), valamint olcsóbb, mint a mobilinternet (33 százalék).
A felmérésből kiderült az is: akik csak mobilnetet használnak otthon, jellemzően Észak-Magyarországon élő, a legalsó jövedelmi csoportba tartozó fiatal, képzetlen férfiak, akiknek gyerekeik is vannak, vagy ők maguk még fiatalok (14 és 39 év közöttiek), dolgoznak vagy fiatal inaktívak, és általában községekben, falvakban laknak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A csak vezetékes internetet használók csoportjába szintén a kevésbé tehetős rétegek tartoznak, de általában olyanok, akik "valaha jobb életet éltek", idős korukra viszont nehezebb helyzetbe kerültek, jellemzően nyugdíjas nők, szintén Észak-Magyarországon, általában falusias környezetben, alacsonyabb iskolai végzettséggel, akik a legalsó jövedelmi csoportba, de már a középső vagyoni harmadba tartoznak, és háztartásukban általában két idős ember él együtt, gyerek nélkül.
A mindkét hozzáféréssel rendelkezők minden szempontból jobb helyzetben élő emberek. Ők leginkább az ország középső részén, Nyugat- és Dél-Dunántúlon, nagyvárosi környezetben élnek, városi kertes házban vagy újépítésű lakóparkban, esetleg lakótelepen, felső és középső vagyoni csoportokba tartoznak, képzett fiatalok és középkorúak, akik gyerekkel élnek együtt. Közülük sokan "haladó vagy profi" nethasználóként tekintenek magukra, és nagy adatforgalmat generálnak a hálózatokon, sok internetes filmet néznek, videotelefonálnak, nagyméretű fájlokat küldenek - írták.
A felmérés augusztus 11. és szeptember 11. között 3244 háztartásban, személyes kérdezéssel készült. Az interjú két részből állt: egy egész háztartásra, valamint egy legalább 14 éves emberre vonatkozó, felvett interjúból. A minta esetleges torzulásait a kutatók súlyozással korrigálták. A felmérést az Ariosz Kft. készítette az NMHH-nak - olvasható a közleményben.
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








