Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
A Kaspersky kutatói szerint növekszik a spam, illetve adathalász e-mail küldő módszerek száma. Az internet rosszindulatú felhasználói egyre többször regisztrációra, feliratkozásra és értékelésre szolgáló honlapfelületeket használnak fel arra világszerte, hogy kéretlen tartalmat, valamint adathalász linkeket helyezzenek el jó hírnevű, megbízható vállalatok megerősítő e-mailjeibe.
A rosszindulatú csalók folyamatosan új, a tartalomszűrőket kikerülő módszereket keresnek spamek és adathalász e-mailek terjesztésére. Arra törekszenek, hogy a levelek szabályosan működő, kiváló megítélésű forrásból származzanak, és így a felhasználók ne tekintsék azt kéretlen levélnek. Ez a vállalatok számára is kihívást jelent, mert az ilyen, látszólag általuk küldött kéretlen vagy rosszindulatú levelek alááshatják ügyfeleik bizalmát, illetve személyes adatok kiszivárgásához vezethetnek.
A módszer hatékony és egyben nagyon egyszerű. Manapság szinte minden vállalat szeretne visszajelzést, értékelést kapni, hogy javítsák szolgáltatásuk minőségét, megtartsák ügyfeleiket és növeljék azok bizalmát. Ennek érdekében a cégek arra kérik vásárlóikat, hogy hozzanak létre saját fiókot, iratkozzanak fel hírlevelekre vagy töltsenek ki a honlapon értékelésre, kérdések és ajánlások számára kialakított felületeket. Pontosan ezeket a módszereket használják ki a támadók.
Mindhárom kapcsolati formához az ügyfelek neve és e-mailcíme szükséges. A Kaspersky kutatói szerint a csalók kéretlen tartalmakat és adathalász linkeket helyeznek el a megerősítést, illetve visszajelzést kérő e-mailekbe. Az áldozat e-mailcímét egyszerűen begépelik a regisztrációs vagy feliratkozós űrlap megfelelő részébe és a név helyére saját üzenetüket írják be. Ezek után a honlap egy módosított megerősítő e-mailt küld az adott címre, amely a címzett neve helyén reklámot vagy adathalász linket tartalmaz.
A legtöbb ilyen módosított levél online kutatásokhoz kapcsolódik, amelyek személyes adatok gyűjtésére alakítottak ki. A megbízható forrásból érkező levelek könnyedén átjutnak a tartalomszűrőkön, hiszen azok egy jó hírű vállalattól származnak. Ezért olyan hatékony és egyben aggasztó ez a kéretlen, látszólag ártatlan e-mailforma
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- jegyzi meg Maria Vergelis, a Kaspersky biztonsági szakértője.
A vállalatok jó hírnevének megőrzése érdekében a következőket ajánlják:
- Ellenőrizzék a honlapukon működő visszajelzések fogadására szolgáló űrlapokat
- Építsenek be azonosító lépéseket, amelyek hibát okoznak, ha a neveket nem megfelelő szimbólumok felhasználásával akarnák regisztrálni
- Folytassanak le sérülékenységi vizsgálatot a honlapon, amennyiben erre mód nyílik.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








