Meglepően sokan nem gondoltak arra, hogy a lakásbiztosításukban is lekövessék az ingatlanfelújításokat.
Idén januártól igényelhető az új elektronikus személyi igazolvány, ami mellé kérhetünk akár elektronikus aláírást is. Ezzel a lehetőséggel azonban nagyon kevesen élnek. A legtöbben talán nem is tudják, hogy milyen előnyei vannak egy ilyen aláírásnak, vagy csak túl macerásnak tartják a használatát, mutatjuk, hogy miért.
A legfrissebb adatok szerint január elseje óta már több mint 500 ezren igényeltek e-személyit. Az új igazolványhoz az eddig megszokott adatokon felül akár elektronikus aláírást is igényelhetünk díjmentesen. Ennek ellenére az igénylési adatok azt mutatják, hogy kevesen élnek ezzel a lehetőséggel.
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal a (KEKKH) adatai szerint az új személyit igénylők közül eddig mindössze 44 999-en voltak azok, akik kértek az igazolvány mellé elektronikus aláírást is. Pedig ennek igényléséhez csupán egy szolgáltatási szerződést kell pluszban aláírnunk.
- mondta el a Pénzcentrumnak Almási János, a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetségének (MELASZ) elnöke.
Miért jó, ha van elektronikus aláírásunk?
Az e-aláírás elsősorban nem azonosításra szolgál, hanem például elektronikus dokumentumok hitelesítésére.
- válaszolta megkeresésünkre az KEKKH.
Az elektronikus aláírás használatával gyorsabban elintézhetjük az ügyeinket. Ugyanis nem mindegy, hogy egy-egy szolgáltatóval a kommunikáció egy hónapot, egy hetet, vagy esetleg csak egy percet vesz igénybe. Emellett pedig az elektronikus aláírás használatával kapcsolatot tudunk tartani a szolgáltatókkal, pénzintézetekkel a nyitvatartási időn kívül is.
Az e-személyi igazolványhoz rendelt e-aláírást mind magánügyben (pl. szerződések aláírása), mind közigazgatási ügyekben (pl. űrlapok, beadványok aláírása) használhatjuk.
Fontos változások jönnek
- 2016. július 1-től az elektronikus aláírás használatát egy EU-s rendelet szabályozza, ami az eIDAS rövidített nevet kapta. Ez alapján európai uniós szinten a kézi aláírással egyenértékű lesz a minősített e-aláírás, el kell fogadni a tagállamokban, tehát határon átnyúló ügyintézésben is fel tudjuk majd használni. Ez leginkább a nemzetközi cégeknek kedvezhet, a kisebb magyar vállalkozásokat akár nehéz helyzetbe is hozhatja, hiszen élesedhet a nemzetközi verseny.
- 2018. január 1-től pedig kiszélesedik azoknak a szervezetnek a köre, akiknek kötelező lesz elfogadni az elektronikus aláírást. Ennek következtében már nemcsak az államigazgatási, önkormányzati hatóságok lesznek e-ügyintézés biztosítására kötelezett szervek, hanem a bíróságok, ügyészség, bírósági végrehajtók, közjegyzők és más közfeladatot ellátó jogalanyok mellett például a nagyobb közüzemi szolgáltatók is.
Hogyan néz ki az elektronikus aláírás a gyakorlatban?
2016. előtt a lakosság körében kevésbé volt elterjedt az elektronikus aláírás, ezen a helyzeten változtathat az e-személyi igazolvány. Emiatt azonban a szolgáltatók és a hatóságok még kevésbé felkészültek az elektronikusan aláírt dokumentumok fogadására.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
- tette hozzá KEKKH.
Az elektronikus aláírás használatához egy programot kell telepítenünk a számítógépükre. (Ehhez olyan operációs rendszer kell, amelyen fut a program.) De szükségünk van egy kártyaleolvasóra is (hiszen vélhetően az otthoni számítógépünk még nem rendelkezik ilyen funkcióval.) Ez a kártyaleolvasó pedig olyan 10-15 ezer forintba kerül - többek között ezek miatt mondható jelenleg rendkívül rugalmatlannak az e-aláírás használata.
Ha azonban minden eszköz a rendelkezésünkre áll, akkor az elektronikus aláíráshoz az e-személyinket a kártyaolvasóra kell helyezni, majd a KEAASZ program elindítása után az előzetesen elkészített dokumentumot (szerződést, űrlapot, levelet) ki kell választanunk. Ezután meg kell adnunk, hogy időbélyeget is szeretnénk-e elhelyezni a dokumentumon.
Az áttekintést követően pedig az "Aláírom" ikonra kell kattintani. Az aláíráshoz meg kell adni az e-személyihez tartozó e-aláírási PIN kódot. A sikeres aláírás és időbélyegzés után a szoftver jelzi, hogy az aláírt dokumentumot melyik mappába helyezte.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
- Gáztól és alkoholtól mámorosan rendőrökre támadt
- Amerika és az EU most megmutathatja, hogy mennyire humánus
- Tudományos áttörés: Pécsen inaktiválták a koronavírus két fajtáját
- Gazdasági válság? A hajózási számok mást mutatnak!
- Bányatelken járt a magyar államtitkár
- A skandinávok fúrják az oroszok olimpiai szereplését
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


