Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Ismét nagyon erősen indult a balatoni nyaralóvásárlási szezon: 2015 első négy hónapjában az Otthon Centrum (OC) tapasztalata szerint csaknem 40 százalékkal több ingatlan, mintegy 1400 nyaraló kelt el, mint egy éve. Az OC becsléseiből az is kiderül, hogy Siófokon és Balatonfüred környékén már a pesti árakat közelítik vagy adott esetben meg is haladják az ingatlanárak.
A Siófokhoz közel eső településeken sokan keresnek 13-15 milliós családi házakat, a városban is nagy piacuk van ezeknek az ingatlanoknak, de a drágább, 20-25 milliós családi házak is kapósak a 10-11 milliós nyaralókkal együtt. A városban az új vagy újszerű lakások is piacképesek, a vízparthoz közeli, panorámás lakások négyzetméterára az 500 ezer forintot is meghaladja.
Balatonfüreden és környékén 2015 első négy hónapjában a családi házak piacán minden negyedik érdeklődő a 20 és 25 millió forint közötti, 100 négyzetméter alapterületű házak között keresgélt, nyaralót pedig 7 és 10 millió forint között vásároltak volna.
Balatonalmádiban és Balatonfűzfőn az olcsó, 5 millió körüli, 30-50 négyzetméter körüli lakások a kelendők, de különösen keresettek az új építésű lakások is, azon belül is a partközeli apartmanok, nyaralólakások, nem ritkán 1 millió forintos négyzetméteráruk ellenére is. Befektetői szemmel keresettek a négylakásos társasház építésére alkalmas belterületi telkek.
Balatonlellén és környékén az érdeklődők csaknem fele 9-12 milliós családi házakat keresett, ezek jellemzően Balatonlelle környéki kisebb településeken találhatóak. Lellén, Fenyvesen, illetve Bogláron a drágább, 15-20 milliós családi házak is jól forognak. Minden második új lakás vásárlót a befektetési cél motivál.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Keszthelyen és környékén a családi házak piacán a legtöbben a 15-16 milliós házakat keresik, de komoly az érdeklődés a 25 és 30 millió forint között kínáltakra is. A Keszthely környéki településeken népszerűek a 9 és 10 milliós nyaralók és a 9-10 milliós lakások.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








