2025 is izgalmas évet hozott az elektronikai piacon: a magyar vásárlók továbbra is előszeretettel nyúltak a játékkonzolokhoz, okostelefonokhoz és laptopokhoz.
Adventi cikksorozatunk tizenötödik részében a saját készítésű ajándékokkal barátkozunk. Ezúttal az ehető és érdekes megoldások jönnek, és bár például a gesztenye nem olcsó megoldás, még mindig sokkal olcsóbban kijövünk, mintha villámköltekezésbe kezdenénk az utolsó napokban.
Valószínűleg még mindig az a lehető legolcsóbb karácsonyi ajándék, amit magad készítesz el. Például főzöl valamit, valami tartósat, finomat, meghökkentőt. Nem feltétlenül arra gondolunk tehát, hogy a már meglévő baracklekvárok közül leemelsz egyet a polcról.
Nézzünk a baracknál egy kicsit különlegesebbet, a narancslekvárt. 5 kiló narancsból 5 átlagos méretű befőttesüveg jön ki körülbelül, a mostani árakkal számítva így a befőttekhez csak a narancs 1700 forint, ahhoz jön még a cukor, fahéj, szegfűszeg e szerinte a recept szerint. Viszont így máris 5 embernek kész az ajándéka. A leírás szerint 20 perc az előkészület és 10 perc a főzés, úgyhogy fél óra alatt meg is vagyunk.
Bár a hagymalekvár egyre népszerűbb, biztos van olyan rokon vagy ismerős, akit meglephetünk vele, mert még nem is hallott róla, nem kóstolta. Viszonylag olcsón ki lehet hozni, hiszen a lilahagyma kilója 300 forint körül már kapható, más nagy tételben pedig nem kell hozzá például e szerint a recept szerint.
Készíthetünk gesztenyelekvárt is. Itt a legdrágább tétel a gesztenye lesz, akciósan találni kilóját 1000 forintért, de készüljünk ennél nagyobb költségekre, hiszen például ehhez a recepthez nettó 1 kiló kell, azaz az a lényeg, hogy főzés-hámozás után maradjon 1 kilónyi gesztenyénk. Annyit spórolhatunk, hogy masszával helyettesítjük, vagy felezzük a gesztenyét, és ahhoz tesszük a masszát.
Ezeknél még sokkal meglepőbb és extrémebb, ha bacon dzsemmel készülünk. A Street Kitchenös recept szerint 60 dkg baconre van szükségünk hozzá, ez körülbelül 3-400 forint. Kellenek hozzá olyan extra összetevők is, mint 1 deci whiskey, 1 evőkanál juharszirup, vagy egy pici balzsamecet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Pénzcentrum adventi naptára spórolóknak

A Pénzcentrum idén adventi naptárral kedveskedik spórolós olvasóinak. Naponta újabb és újabb tippeket, trükköket adunk, hogy az idei karácsony vége ne egy újabb pénzügyi krach legyen. Összegyűjtött "jókívánságainkat" bármikor megtalálod címlapunkon, az adventi naptár címkére kattintva (lásd az alábbi képen).
Legutóbbi tippünket ITT találod.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








