Mintegy egyharmadával növekedett az elmúlt évben az adóhatóság által indított elektronikus ingatlanárverések száma. Összesen mintegy 1800 alkalommal csapott le a kalapács - írja a Napi Gazdaság.
Nagy mértékben, közel harmadával nőtt az elmúlt évben az adóhatóság által indított elektronikus ingatlanárverések száma, összesen mintegy 1800-at vezényeltek le. Az idei első negyedévben 483 hasonló ügyleten van túl a hatóság, így az arányok alapján ez az év is rekordszámú eljárást hozhat. Az elektronikus ingatlanárveréseken érintett adósok 78-80 százaléka természetes személy, az ingatlantípusok között lakóingatlanok, szántók, legelők, raktárak és garázsok egyaránt találhatóak.
Az eljárások töredékében árverezik el valóban a szóban forgó ingatlant: nagyjából az árverések kétharmada eleve sikertelenül fejeződik be. A sikertelen árverés hátterében több dolog is állhat. A szabályok szerint az árverésre bocsátott ingatlanokat legalább a becsérték ötven százalékáért kell eladni, így ha nincs érdeklődő, nem kelhet el az ingatlan. Ez azt is jelenti, hogy mesterségesen nem törhetők le az árak. Az elektronikus árverések ezért lettek sikeresek, a korábban erre szakosodott csoportok nem tudnak kellő hatékonysággal ingatlanokat szerezni.
A régi gyakorlat szerint szervezett csoportok a hagyományos árverések helyszínén a többi érdeklődőt gyakran megfélemlítve verték le az árakat. Ezek kiiktatásával jelentősen javultak a bevételi mutatók: az elektronikus árverések meghirdetése előtt a tényleges vételár a becsérték kevesebb mint felét tette ki − ingóságoknál a negyedét −, mára ez az arány stabilan 75 százalék fölé kúszott. Nagy érdeklődés mellett akár a becsérték fölé is tornászhatók az árak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








