Mintegy egyharmadával növekedett az elmúlt évben az adóhatóság által indított elektronikus ingatlanárverések száma. Összesen mintegy 1800 alkalommal csapott le a kalapács - írja a Napi Gazdaság.
Nagy mértékben, közel harmadával nőtt az elmúlt évben az adóhatóság által indított elektronikus ingatlanárverések száma, összesen mintegy 1800-at vezényeltek le. Az idei első negyedévben 483 hasonló ügyleten van túl a hatóság, így az arányok alapján ez az év is rekordszámú eljárást hozhat. Az elektronikus ingatlanárveréseken érintett adósok 78-80 százaléka természetes személy, az ingatlantípusok között lakóingatlanok, szántók, legelők, raktárak és garázsok egyaránt találhatóak.
Az eljárások töredékében árverezik el valóban a szóban forgó ingatlant: nagyjából az árverések kétharmada eleve sikertelenül fejeződik be. A sikertelen árverés hátterében több dolog is állhat. A szabályok szerint az árverésre bocsátott ingatlanokat legalább a becsérték ötven százalékáért kell eladni, így ha nincs érdeklődő, nem kelhet el az ingatlan. Ez azt is jelenti, hogy mesterségesen nem törhetők le az árak. Az elektronikus árverések ezért lettek sikeresek, a korábban erre szakosodott csoportok nem tudnak kellő hatékonysággal ingatlanokat szerezni.
A régi gyakorlat szerint szervezett csoportok a hagyományos árverések helyszínén a többi érdeklődőt gyakran megfélemlítve verték le az árakat. Ezek kiiktatásával jelentősen javultak a bevételi mutatók: az elektronikus árverések meghirdetése előtt a tényleges vételár a becsérték kevesebb mint felét tette ki − ingóságoknál a negyedét −, mára ez az arány stabilan 75 százalék fölé kúszott. Nagy érdeklődés mellett akár a becsérték fölé is tornászhatók az árak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom