Spanyol szakértők szerint akár hat évig is eltarthat, mire a jelenleg üresen álló lakások százezreit felszívja a piac. Az éveken át tartó - ész nélküli - fejlesztési hajszának a válság vetett véget. A külföldi vásárlók szinte teljesen eltűntek a piacról, a hitelből épített beruházásokat pedig sok esetben félbehagyták a csődközelbe került fejlesztők.
A felmérések azt mutatják, hogy évek óta nem látott mélységbe zuhantak a spanyol ingatlanárak ennek ellenére ez nem jelenti egyértelműen azt, hogy most kell lakást vásárolni az Ibériai-félszigeten. Becslések szerint az üresen álló újépítésű lakások száma 1,2-1,5 millió közé tehető, de ezekhez még hozzá kell számolni a munkanélkülivé vált emberek és az országból menekülő külföldiek kényszerértékesítéseit.
Sokan úgy próbálják csökkenteni a veszteségeiket, hogy akár a válság előtti vételár töredékéért is odaadják a lakásukat, csak valaki szabadítsa meg őket a félresiklott befektetésüktől. Az árak zuhanását gyorsítja az is, hogy a bankok sorra veszik vissza a nemfizető adósok lakásait, és jóval a korábbi vételár alatt próbálják azokat pénzzé tenni. Az egyik spanyol portál szerint, ha egyetlen új lakást sem építenének az országban, akkor is legalább hat évig tart, mire a jelenlegi készleteket felszívja a piac.
2001 és 2007 között a spanyolok több lakást építettek, mint a britek, a franciák és a németek együttvéve, egyes partszakaszok települései teljesen átalakultak (pl.: Costa del Sol, Costa Blanca, Mallorca vagy Tenerife). A hitelválság miatt sok építkezést félbehagytak, de a számos visszaéléssel tarkított időszakban felépült apartmanok közül akadt olyan is, amelyik ugyan felépült, de el kellett bontani.
A tegnapi napon mégegy kiütés volt Spanyolországban, a Barcelona 5-0 arányban múlta felül a Real Madrid csapatát:
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani