Fennállása óta - az egyébként igen gyenge piacon - a legmagasabb számú ingatlantranzakciót realizálta márciusban a Duna House, ahol a konkurens hálózatok többségével szemben a válságban is növekedett a hálózat, megduplázva ezzel a cég piaci részesedését. A piaci tapasztalatok szerint egyre nehezebb a saját erőből történő lakáseladás - ilyen esetben akár egy évig is kell várni a vevőre.
A vevők megnövekedett igényszintje, a vásárlóerő csökkenése, a hitelezés szigorítása, és a lakástámogatási rendszerek megszűnése miatt a becslések szerint országosan kb. 150 ezres eladó lakásállomány tulajdonosai jóval kevesebb vevőért versenyeznek, és egyelőre nem látszik a piacon olyan jellegű változás, ami a fizetőképes vevők számának hirtelen jelentős növekedésére utalna.
Éppen ezért továbbra is nehéz önerőből lakást eladni, hiszen a fenti tendenciák miatt egyre keményebben meg kell küzdenie a vevőért az egyénileg eladóknak - ami az esetek többségében nem jár sikerrel. A Duna House tapasztalatai szerint a válság óta az "önerős" lakáseladások nagy része sikertelenül zárul, így egyre többen fordulnak a hálózat irodáihoz - márciusban a gyenge piaci környezet ellenére is soha nem látott mennyiségű ingatlan-tranzakcióra került sor.
A cég statisztikái szerint a piaci áron kínálat ingatlanokat általában 30-120 nap alatt értékesíteni tudják munkatársaik, míg az egyéni eladók - sokszor túlárazott - ingatlanai esetében akár 12 hónap, vagy még több is lehet a várakozási idő. Mindez különösen azért érdekes, mert a devizahitelek megemelkedett törlesztő részleteinek köszönhetően már szignifikáns arányban vannak jelen azon ingatlantulajdonosok, akiknek érdeke, hogy minél gyorsabban túl tudjanak adni lakástulajdonukon - ezekben az esetekben a legtöbbször már nincs idő egyéni próbálkozásokra.
A fenti tendenciák miatt az elmúlt egy évben alaposan felértékelődött az ingatlanközvetítők szerepe, noha sokan közülük - még az ismertebb hálózatok is - számos iroda bezárására kényszerültek, nem beszélve a rengeteg megszűnt önálló ingatlanirodáról, akik a csökkenő kereslet, és az alacsony árak miatt már az üzlethelyiségek fenntartási költségeit sem tudták kitermelni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezzel együtt a közvetítői piacon is alapos átrendeződés ment végbe: csak a megbízható szolgáltatást nyújtó, válságálló üzleti modellel rendelkező ingatlanforgalmazó hálózatok tudták jelentősen növelni piaci részesedésüket - a Duna House piacrészesedése az ingatlanközvetítés területén 95 %-kal, míg a Duna House Hitel Centrum piaci részesedése 350%-kal növekedett a válság kezdete óta.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







