Az uniós tagállamokon belüli vagy külföldre irányuló hulladékszállítások közel egyötöde illegális egy frissen közzétett bizottsági tanulmány szerint, amely egy uniós ügynökség létrehozását javasolja a hulladékokra vonatkozó EU-jogszabályok betartásának figyelemmel kísérésére -írja a bruxinfo.hu.
Komoly hézagokat tárt fel az uniós hulladék-irányelvek tagállami végrehajtásában egy friss bizottsági tanulmány, amit hétfőn tettek közzé Brüsszelben. A jelentés rámutat, hogy az EU területén ipari méreteket ölt az illegális szemétlerakás, számos hulladéklerakó nem felel meg az előírásoknak és egyes tagállamok még a minimálisan elvárható hulladék-infrastruktúrával sem rendelkeznek.
"Több, az EU-hoz 2004 óta csatlakozott tagállam esetében különösen súlyos a helyzet, sajnos túlságosan nagy a hulladéklerakókban elhelyezett hulladék részaránya, nincsenek meg a megfelelő hulladékkezelő létesítmények, és nem vált mindennapi szokássá a szelektív hulladékgyűjtés és a hulladék újrafeldolgozása. Ugyanakkor több régebbi EU-tagállam sem tud sokkal többet felmutatni: még mindig gyakran sérülnek az európai hulladékgazdálkodási szabályok, és - az éghajlatváltozásra gyakorolt hatások miatt - továbbra is gondot okoz a lerakóhelyekre jutó biológiailag lebomló hulladék túlságosan nagy mennyisége" - áll a novemberi jelentésben.
A Bizottság szerint a hulladék egyike a legkomolyabb környezetvédelmi kihívásoknak, amelyekkel az EU jelenleg szembesül. Az EU-ban évente becslések szerint 2,6 milliárd tonna hulladék keletkezik - ebből körülbelül 90 millió tonna minősül veszélyes hulladéknak.
A tanulmány egy uniós szintű ügynökség létrehozását javasolja a hulladékokra vonatkozó EU-jogszabályok betartatására. A Bizottság hétfői közleménye emlékeztet rá, hogy az Európai Parlament egyik 2008-ban kelt határozatában egy "közösségi környezetvédelmi felügyelőség" létrehozásáról szóló hatástanulmány elkészítésére szólította fel a Bizottságot. Brüsszel szerint a leendő ügynökséget számos feladattal bíznák meg, így a hulladékjog tagállami végrehajtási rendszerének áttekintésével és összehangolt ellenőrzésekkel. Az ügynökséggel párhuzamosan egy különleges európai testületet is felállítanának a közvetlen helyszíni vizsgálatokra és a súlyos szabálysértési esetek kivizsgálására.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








