A Főtáv elképzelése szerint jövőre Budapesten a távhő lesz a legkedvezőbb fűtési technika - jelezte Kovács Lajos, a Főtáv Zrt. vezérigazgatója, miután ismertette a vállalat takarékossági és költségcsökkentési programját.
A társaság reményei szerint a Magyar Energia Hivatal (MEH) jóváhagyja a július 21-én beadott 10,5 %-os hődíjcsökkentési kérelmet, ami szeptember elsejétől életbe léphet, ám novemberben egy következő, a jövő év elejétől érvényes árcsökkentési javaslat is a MEH asztalára kerül. Ennek pontos mértéke még nem publikus, de akár hasonló nagyságrendű is lehet, mint a jelenlegi javaslat. A különféle díjcsökkentések és a 18 %-os kedvezményes áfa bevezetése összességében egy 52 négyzetméteres átlagos lakásnál eddig évi 24 ezer forint körüli fogyasztói megtakarítást eredményezett.
A Főtáv fejlesztéseinek egyik jelentős lépése lesz a körvezeték-építési program, amelyet októberi közgyűlésükön kívánnak jóváhagyatni. Ezzel 2015-ig kiépülne az a körvezeték-hálózat, amellyel összekötnék a jelenlegi öt nagy távfűtő rendszert, így javítanák az ellátás biztonságát és a működés hatékonyságát. A projekt nagyságát jelzi, hogy a 25-30 milliárd forint beruházási költség eléri a cég jelenlegi 30 milliárd forintos eszközvagyonát. A rákoskeresztúri fűtőmű területén egy 4 megawattos geotermikus fűtőművet kíván létesíteni, az erre vonatkozó pályázat szeptemberben jelenik meg.
A Főtávnál 2007-óta zajló hatékonyságnövelő programok segítségével az év végéig 4 milliárd forintot takarítanak meg, ami egyrészt lehetővé tette, hogy sem tavaly, sem ebben az évben nem emelkedett az alapdíj, sőt idén csökkent, valamint biztosította a fedezetet az ÖkoPlusz programban részt vevők 10 százalékos alapdíjkedvezményére. Kovács Lajos szerint egyébként a vártnál sikeresebb volt a Főtáv ÖkoPlusz programja, mert az előzetesen várt 400 épülettel szemben a pályázat július 31-ei befejezéséig 512 lakóközösség csatlakozott a programhoz, ez pedig mintegy 45 ezer lakást érint. A beruházáshoz a kormány 50 %-ban járul hozzá, így a rendszer kiépítésének lakásonkénti 150 ezer forintos teljes költségéhez a lakóknak 75 ezer forint önrészt kell biztosítaniuk, ami viszont kevesebb, mint 2 év alatt megtérül.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








