Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
A múlt év óta látványosan felszökött, s már akár a 60 milliárd forintot is elérheti a hazai fogyasztók együttes közműtartozása.
Az okot sokan a gazdasági válság hatásaiban keresik, de a szabályozás is felelős: túladminisztrált és lassú a renitens nem fizetők szolgáltatásból való kikapcsolásának a módja, ráadásul az is díjvisszatartásra ösztönöz, hogy egy rendelet szerint a fűtési idényben amúgy sem kapcsolható ki senkinél a gáz vagy az áram.
A közműcégek - például az E.On, az Elmű-Émász csoport tagjai, valamint a Főgáz - ezért kinnlevőség-menedzselésbe fogtak. A Főtáv eladja azon követeléseit, amelyeket a saját díjbeszedője nem tud behajtani, az Égáz-Dégáznak pedig a környező nagyobb városok önkormányzatai segítenek a rászorulók beazonosításában és számláik részbeni rendezésében.
Ám ott, ahol nem a fizetési hajlandósággal, hanem a képességgel van gond, a közműcégek segítenek, például halasztott vagy részletfizetést ajánlanak, az előre fizetős mérőórák ideje azonban még nem jött el. Viszont áprilistól a szociálisan rászoruló vagy fogyatékkal élő fogyasztók kérhetik a védendő körbe való besorolásukat.
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


