Ne állj be a sorba, legyen egyedi a lakásod Nem kell feltétlenül ingatlanos szakembernek lenni ahhoz, hogy néhány apró trükkel vonzóbbá tegyük a lakásunkat a vásárlók számára. Rövid időn belül nagyot változhat az ingatlanpiac, három és fél éve hazánkban volt hatalmas megtorpanás, jelenleg Nyugat-Európa szenved az eladhatatlan lakások miatt. A lakás értékállóságát és eladhatóságát jelentősen befolyásolja, ha folyamatosan karbantartjuk, állagát megőrizzük, de hasznos kiegészítőkkel is feldobhatjuk az összképet.
Nemrégiben az ingatlanügynökök még reklámanyagokkal hirdették magukat, de szinte mindenki azonnal a kukába dobta a postaládából kiszedett anyagokat. Manapság a lakástulajdonosok egyre nagyobb számban kérik ki a tanácsadók véleményét lakáseladás előtt. Egyes ingatlanközvetítő hálózatok már értékesítési garanciát is vállalnak bizonyos feltételek teljesülése esetén, de a gyors és nagy hasznot és az azonnali eladást mindenki verje ki a fejéből.
A kínálati ár meghatározása történhet az összehasonlító adatok figyelembevételével, rendelhetünk értékbecslést, vagy az értékesítéssel foglalkozó tanácsadó is meghatározhatja az irányárat. Ha a lakásunk teljesen átlagos, akkor is végig kell gondolnunk a vásárló szemszögéből, hogy mi lehet az a szempont, ami alapján mégis figyelemfelkeltő és érdekes lehet a lakásunk.
Túlkínálatos piacon a lakásvásárlóknak számos választási lehetőségük van, ezért olyan többletértékkel kell szolgálnunk, ami mindenképpen felkelti az érdeklődésüket. Minden eladó hajlamos arra, hogy túlértékelje a saját lakását, fontos azonban megjegyezni, hogy Magyarországon az eladhatóságot elsősorban az ár befolyásolja, és csak utána következik a minőség.
Ha semmi extrát nem veszünk észre, akkor talán a lakásunk feletti padlástér lehet a Jolly Joker, hiszen annak beépítésével tovább növelhető az ingatlan hasznos alapterülete. Az állapotfelmérést ebben az esetben mindenképpen bízzuk olyan szakemberre, aki ismeri a beépítéshez kapcsolódó hivatalos ügymenetet, el tudja készíteni a munkálatok költségvetését és meg tudja becsülni a felújítás végeztével az ingatlanunk értékét.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szakértők tudják, hogy egy ilyen munkálat akár hónapokig is elhúzódhat és az építőanyagárak következtében a költségek is magasak lehetnek, de amennyiben kedvező fekvésű és jó helyen van az ingatlan, akkor még mindig több lehet a beruházás hozzáadott értéke, mint amennyibe a megvalósítás került.
Ingyen tippek mindenkinek
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








