A hazai ingatlanközvetítői piac előtt komoly növekedési potenciál áll, mivel a lakásukat eladók csupán 35-40 százaléka veszi igénybe szakember segítségét, míg ez az arány Nyugat-Európában 60-70 százalék, az Egyesült Államokban pedig 90 százalék feletti - írja a Napi Gazdaság.
Annak ellenére, hogy a kis irodáknak is lenne hová bővülniük, az adatok azt mutatják, részesedésük egyre inkább csökken, a nagy hálózatok azonban egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból. Kühne Kata, az Otthon Centrum Franchising Kft. ügyvezető igazgatója szerint a kis irodák számára további jelentős bővülést az jelenthet, ha egy hálózathoz csatlakoznak. Az első naptól kezdve segíti a belépőket a minőségi portfolió. Jelenleg az Otthon Centrum 84 irodájában mintegy 800 fő fér hozzá 20 bank termékeihez, a felsőfokig terjedő képzésekhez, a technikai háttérhez és marketingrendszerekhez.
Mustos Mariann, a City Cartell franchise-supervisora szerint a kisebb irodáknak azért is megéri csatlakozni, mert a meglévő eredményeiket a hálózati rásegítés révén meg is duplázhatják. Mustos a rendszer előnyei között említette a közös adatbázist, a folyamatos és díjmentes képzést, a kialakult banki kapcsolatokat, az országos marketingből eredő lokális előnyöket, valamint a területi védettséget. Kesthely Bence, a Global Real Estate Kft. vezetője, a RE/MAX regionális igazgatója szerint a kis ingatlanirodáknak egyértelműen előnyös a hálózathoz való csatlakozás, mivel a RE/MAX magyar, illetve nemzetközi adatbázist, marketingeszközöket, és többlépcsős képzési rendszert kínál partnereinek.
Tóth Zsuzsanna, a Mareco Ingatlan Zrt. hálózatfejlesztési igazgatója szerint a hálózati irodákhoz az ügyfelek nagyobb bizalommal fordulnak. A Mareco 11 éves helyi tapasztalattal, kiterjedt ingatlanfejlesztői kapcsolatrendszerrel, és saját fejlesztésű szolgáltatási háttérrel rendelkezik. Az irodák hitelügyintézésre is jogosultságot, illetve képzést kapnak, s ez jelentős pluszbevételt hoz. Murányi Ákos, a Duna House Kft. vezető elemzője szerint az ügyfelek a komplex, professzionális szolgáltatásokat nyújtó nagy hálózatokat preferálják. Aki belép, egy országos hálózat előnyeit élvezheti: biztos háttér, kedvező megtérülési lehetőségek, komplex szolgáltatáskínálat, illetve banksemleges hitelcentrum-szolgáltatás.
Bartucz Tamás, az Ingatlanbank Franchise Kft. tulajdonos igazgatója a fentiektől eltérő véleményének adott hangot, szerinte a személyes kapcsolatrendszerre építő kisebb irodáknak van jövője. A visszatérő ügyfeleken alapuló piacépítés csak akkor működik, ha az adott iroda képes szakmai segítséget nyújtani egy számára idegen területen is, ez csak akkor funkcionál, ha az érdeklődőt átirányítja egy ellenőrzött partnerhez. Az Ingatlanbank rendszere a területi szakértők szoros együttműködését, biztonságos, tervezhető üzletmenetet nyújt a belépőknek. A cégnél a tulajdonosok üzletkötők is egyben, az Ingatlanbank kisvállalkozói franchise-rendszerként azonosítja magát.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








