A szlovák állam értékesíti az országban található műemlékeket és kastélyokat, mert nincs elegendő fedezetük arra, hogy felújítsák és karbantartsák az épületeket.
A vételi ár sokszor gyakorlatilag 1 korona -azaz kicsivel több, mint 7 Ft-, mert az önkormányzatok olyan áron értékesíthetik az ingatlanokat, amilyenen szeretnék. Nem mondható el ugyanez az állami kézben lévő ingatlanoknál, viszont a kikiáltási ár ott sem éri el az épület igazi értékét, ezzel is ösztönözve a külföldi befektetőket, hogy műemlékeket vásároljanak.
Nagyon szépen hangzik, hogy bárkinek lehet kastélya 1 koronáért, viszont a szerződésben benne foglaltatik, hogy a vevőnek kötelessége felújítani és karban tartani az épületet, így a költségek máris néhány millió koronánál vannak egy reneszánsz típusú háznál, nemhogy egy kastély esetében.
Magyarországon is jellemző volt a rendszerváltás után a műemlékek értékesítése, és hazánkban is az volt a jellemző, hogy a befektetők szállodát építettek a történelmi ingatlanokból - nyilatkozta a Világgazdaságnak az önkormányzati hivatal egyik munkatársa. Azt szintén hozzátette, hogy természetesen mindig is lesznek olyan épületek, amelyek nem eladók, mint például az Országház vagy Nemzeti Múzeum.

Kiadták a riasztást, egyre durvul a kánikula Magyarországon: rettentő meleg lesz ezekben a megyékben
Szinte az egész országra másodfokú, narancs riasztást adtak ki a várható hőség miatt a következő napokra vonatkozóan.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


