A Főpolgármesteri Hivatalhoz eddig 352 bevallás érkezett a becsült 3-4000-ből, vidéken még rosszabb az arány. A korábban remélt egymilliárd forintos bevételnek csak a töredékére lehet számítani.
Még mindig érkeznek luxusadó-bevallások a fővárosi adóhatósághoz, pedig a nyomtatványok benyújtásának határideje egy héttel ezelőtt, május 2-án volt. A már beérkezett bevallások száma, a becslések szerinti 3-4 ezer fővárosi luxusingatlanhoz képest igencsak elenyésző, sőt ezek közül 33 esetben olyan bevallásról van szó, ahol nem adóköteles ingatlan után töltötték ki a lapokat. Ezen kívül a bevallások között 110 tartalmi és formai hibát tartalmazó nyomtatványt találtak, kijavítása a jövő héten kezdődhet meg az adóalanyokkal való egyeztetés keretében. A főváros körülbelül 70 millió forint bevételre számíthat ebből az adónemből.
Mint ismert, a pénzügyminisztérium korábbi becslései alapján egymilliárd forint költségvetési bevételt és tízezer luxusadó-bevallást remélt erre az évre. A május elsejei határidőig azonban országosan kevesebb mint 400 tulajdonos vállalta, hogy százmillió forintnál értékesebb ingatlana után megfizeti az értékhatár feletti részre kirótt fél százalékos adót - írja az mno.hu.
Magyarország öt leggazdagabb vidéki településéről mindössze öten vallolták be a luxusadót. Budajenő például az ország negyedik leggazdagabb települése, luxusadó-bevallást ennek ellenére egyetlen lakója sem nyújtott be, és nem sokkal jobb a helyzet hazánk egyik leggazdagabb megyéjében, Győr-Moson-Sopronban, ahonnan mindössze egy bevallás érkezett: egy mosonmagyaróvári polgár fizet 200 ezer forintot. Vidéken az is problémát jelenthet, hogy a legtöbb önkormányzat nem is szerepelteti idei költségvetésében a luxusadó-bevételt, sok helyen pedig egyszerűen az apparátus hiányzik az adó behajtásához és ellenőrzéshez.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A luxusadó-fizetési kötelezettség alól egyébként meglehetősen könnyű kibújni: elég a luxusingatlant két helyrajzi számra bontani, vagy egy cég nevére íratni, miután luxusadót csak magánszemélynek kell fizetni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








