Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
Több százezer családnak jelent anyagi terhet a gyerekek mindennapos iskolába vagy éppen óvodába szállítása, pedig az utazás költségeit a törvény szerint nem a szülőknek kellene kifizetni. Persze akad néhány település, ahol megoldják a gyerekek utaztatását, de mihez kezdhet az a szülő, ahol erre még mindig nincs megoldás?
Egy elkeseredett édesanya keresett meg minket, aki egészségügyi okokból nem tudja a gyermekeit a távolabb lévő iskolába se biciklivel, se gyalogosan elvinni így bejutáshoz csak az autó marad. Naponta közel 13 kilométert kell emiatt autóznia, ez pedig nemcsak a benzinköltség miatt hatalmas anyagi teher a családnak, hanem azért is, mert emellett az édesanya munkát sem tud vállalni.
- írja az édesanya.
Sok a szülői panasz
Az iskolába járás és tavaly szeptembertől már az óvodába járás is (3 éves kor felett) a törvényi előírások szerint kötelező. Azonban az óvoda és az iskola összevonások (bezárások) és szakképzés ésszerűsítése következtében sok gyereknek kell a lakóhelyétől jóval távolabb levő intézménybe járnia.
- Mondta el lapunk megkeresésére Keszei Sándor, az Magyar Szülők Országos Egyesületének (MSZOE) elnöke.
Kinek kellene ezt kifizetni?
Adott várostól függően, akár havi több ezer forint különbség is lehet a gyerekek iskolába, vagy óvodába való utazásának költségei között. Ez pedig súlyos megkülönböztetés, hiszen amíg az egyik gyereknek csupán 2-3 ezer forintba kerül az iskolába való bejutás, addig másoknál ez 4-8 ezer forint is lehet.
- tette hozzá Keszei Sándor.
Fontos tehát, hogy a gyerekek számára kijelölt iskolákba/óvodákba való utazás költségeinek megtérítését írja elő a törvény, a szabadon választott iskolába járásét már nem. Az MSZOE elnökének elmondása szerint az állami költségvetésben külön pénz van félretéve az iskolabusz-hálózat fenntartására, mégis a szülői panaszok alapján sok az olyan település, ahol ezt nem biztosítják a gyerekek számára. Persze vannak olyan helyek is, ahol a gyerekek az adott szakaszon esetleg ingyen használhatják a helyi buszjáratokat, de olyan település is akad, ahol mikrobusszal viszik őket az iskolába.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az MSZOE javaslata szerint a tömegközlekedési eszköz díjával arányos benzinköltség megtérítésére és a kisgyermeket kísérő személy napidíjának kifizetésére is szükség lenne.
KATTINTS! Tudtad? Kifizetik, ha bölcsibe, oviba viszed reggel a gyereket!
A költségtérítést igényelni kell
Fontos tudni, hogy amennyiben a szülők élni szeretnének a törvény adta lehetőségekkel, akkor ezt a megfelelő intézmény felé kell jelezniük. Az óvodás korú gyermekeknél ez az önkormányzatokat, az iskolás gyerekeknél pedig az iskola fenntartóját jelenti.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








