A szociális szférában nem csak alulfizetettség okozza a munkaerőhiányt, a lapunk által kérdezett szakértő szerint rendszerszintű problémák vannak.
Kevés munkavállaló tudja, pedig, pedig 2013-tól bárki nyomon követheti a bevallott nyugdíjjárulékait. Nem olyan könnyű azonban rábukkanni a táblázatokra. Lépésenként mutatjuk, hogyan érheted el az összesítést arról, mennyit fizettél be eddig az állami rendszerbe.
Sokan nem tudnak róla, de a magyar munkavállaóknak van egyéni nyugdíjszámlája, amelynek tartalmát a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény határozza meg. Persze a tb-s nyugdíjrendszerben az egyéni számla teljesen mást jelent, mint a magánnyugdíjpénztárak esetében, de ha van ügyfélkapus azonosítónk, bármikor ellenőrizhetjük, mennyit fizettünk be eddig az állami rendszerbe.
Ügyfélkapu regisztrációnkhoz személyazonosságunkat kell igazolni. Ehhez személyesen be kell mennünk egy okmányirodába.
A egyéni nyugdíjszámla - amelyhez az adatok a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) származnak - tehát nem megtakarítási konstrukció, hanem
Abban az esetben, ha a táblázatokban szereplő adatokkal nem értünk egyet, a lakóhelyünk szerint illetékes kormányhivatal nyugdíjbiztosítási igazgatóságát kell felkeresni, illetve érdemes rákérdezni a számokra munkaadónknál is. Fontos tudni még, hogy a nyilvántartásból hitelesített másolatot vagy kivonatot is kérhetünk.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az egyéni nyugdíjszámlák adatai 2013-tól érhetőek el (korábban ugyan volt arról kormányzati kommunikáció, hogy a visszatekintő adatokat is elérhetővé teszik, ez a fejlesztés azonban egyelőre várat magára). Nem olyan könnyű azonban rábukkanni a táblázatokra: az országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) honlapján keresztül kell belépni az Ügyfélkapura, ott meg kell adni az azonosítónkat és jelszavunkat. Az oldal visszairányít az ONYF oldalára, ahol TAJ-számunk megadásával láthatjuk az adatokat. Alább mutatjuk a lépéseket.
1. Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgtóság honlapján keressük a "Társadalombiztosítási egyéni számla" menüpontot.

2. A legördülő menüben kattintsunk a felső piros nyilacskára.

3. Az átirányítás után, az ONYF honlapján válasszuk a "kivonat megtekintése" menüpontot.

4. Lépjünk be saját Ügyfélkapu azonosítónkkal.

5. Adjuk meg TAJ-számunkat.

6. A Társadalombiztosítási egyéni számla 2013-tól listázza az adatokat; az adott évre kattintva ("Részletek megjelenítése") a havi bevallásokat is látjuk.

-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








