A szociális szférában nem csak alulfizetettség okozza a munkaerőhiányt, a lapunk által kérdezett szakértő szerint rendszerszintű problémák vannak.
A férfiak és a nők közel azonos arányban kötnek nyugdíjbiztosítást, a nők viszont korábban kezdenek el felkészülni a nyugdíjas évekre. A 40-es korosztályban a nők kötik a legtöbb nyugdíjbiztosítást, míg a csak pár évvel a nyugdíj előtt ébredők között már 70 százalék a férfiak aránya - derült ki egy friss elemzésből.
Még mindig túl későn kezdenek nyugdíjas éveikről gondoskodni a magyarok, ám ha a tendenciákat figyeljük, egyértelmű javulás érzékelhető - olvasható az NN Biztosító közleményében. 2014 első félévéhez képest, mikor a Motiva nyugdíjbiztosítás megjelent, a szerződők átlagéletkora 3,5 évet csökkent. Vagyis egyre fiatalabban ébredünk rá az öngondoskodás szükségességére.
A megtakarítók között a negyvenesek vannak a legtöbben: tízből átlagosan négy Motiva Nyugdíjbiztosítást kötő ügyfél 40 és 49 év közötti. Tehát az ügyfelek mintegy 40 százaléka 40-es éveiben teszi meg az első érdemi lépéseket a felkészülésre. A biztosító statisztikáiból az is kiderült: negyvenes éveik előtt az ügyfeleknek ma már 16,5 százaléka köt Motiva-szerződést, ami szintén azt jelzi, hogy egyre korábban ébredünk rá az öngondoskodás fontosságára. Összességében minden 25. szerződő még ma is csak 60 éves kora felett kapcsol és kezd gyűjteni idős napjaira.
- magyarázta az eredményeket Szabó Anikó, az NN Biztosító marketingigazgatója.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








